• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ej övernattning Ranarp Strand

Tobben

HBK Medlem
Kommun
Hammarö
HBK-Nr
2034
Medlemskap
2025
Den här skylten sitter nu vid Ranarp Strand hur ska man tolka den?
Gäller även uppställning av husvagn och husbil???

Bilagor

• P4030142.jpg
    P4030142.jpg
    674 KB · Visningar: 23
F

F.d. 29772

Guest
Sv: Ej övernattning Ranarp Strand

Måste väl vara inne på naturreservatet, inte parkeringen för det är ju böndernas. När vi var där för några veckor sen stod det en tilläggsskylt 24 tim under P-skylten :( trist men sant.
Bitte i

larsemil

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
4784
Medlemskap
2025

" Du får självklart inte campa inne i Naturreservatsområdet " i tält, husvagn eller husbil. Men på den anslutande P-platsen får du stå.

Mvh
larsemil

F

F.d. 58600

Guest

Det är väl klart att man får stå på parkeringen men man får väl inte campa där fat man kan väl ta sin stol och bord och gå in på naturreservatet och fika det kan väl ingen hindra en ifrån eller??????
Rolle-car

StJeP

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
590
Medlemskap
2025

Måste väl vara inne på naturreservatet, inte parkeringen för det är ju böndernas. När vi var där för några veckor sen stod det en tilläggsskylt 24 tim under P-skylten :( trist men sant.
Bitte i

Tänkte du på att det står Max 24 tim på tilläggsskylten. Mig veterligen ska det bara stå 24 tim. Det verkar som om det är en "hemgjord" skylt. P-skylten som står i buskaget vid infarten till parkeringen saknar tilläggsskylt. /Jeanette

maro

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2025

Var står den nya skylten? Vi var där och kollade förra söndagen och då fanns den inte.

Då fanns endast denna skylt.

Bilagor

• 578066_3697359603270_1553779924_33126623_1575036727_n[1].jpg
    578066_3697359603270_1553779924_33126623_1575036727_n[1].jpg
    11,5 KB · Visningar: 1.761

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Tänkte du på att det står Max 24 tim på tilläggsskylten. Mig veterligen ska det bara stå 24 tim. Det verkar som om det är en "hemgjord" skylt. P-skylten som står i buskaget vid infarten till parkeringen saknar tilläggsskylt. /Jeanette

Max 24 tim ... då får man väl backa eller köra fram 5 meter efter 23 tim .

Tobben

HBK Medlem
Kommun
Hammarö
HBK-Nr
2034
Medlemskap
2025

Skylten satt på höger sida vid nerfarten till parkeringen. Parkeringsskylten med tillägg 24 tim
såg vi ingen då.
Träffade en dam med hund vid morgonpromenaden som sa att det ska bli ändring för mycket
husbilar på sommaren finns inte plats för personbilar.

maro

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2025

Vi har varit väldigt många gånger på Ranarpsstrand och parkeringen har aldrig varit full - inte ens halvfull. Där har alltid varit plats till personbilar.

Vi har också träffat en hel del av ortsbefolkningen (ej sommargäster) som tycker det är trevligt att hb står där och samtidigt blir en säkerhet att inget händer med båtarna.

Sedan förstår jag mycket väl att man kan ha synpunkter på de som kanske står där en hel vecka eller längre men de är lätträknade.

hans p

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
782
Medlemskap
2025

Väldigt smart då är det väl inte så konstigt att det blir tilläggsskyltar

quest

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
695
Medlemskap
2025

Hej på Er!
Undrar om Du fick ngt. vettigt svar från Naturvårdsverket?

Helene & Micke

HBK Medlem
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
4993
Medlemskap
2025

Naturvårdsverket har inget med detta att göra, de gör bara skyltarna åt Länsstyrelsen. Jag tog kontakt med de istället. Tyvärr var personen i fråga på möte, men de skulle kontakta mig under morgondagen. :confused:

Riviera

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2025

Se inlägget om Norrebro hamn. Samma person som är ansvarig för reservaten i Båstads kommun.

Håkan

Helene & Micke

HBK Medlem
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
4993
Medlemskap
2025

Har nyss fått kontakt med Christer Persson från Länsstyrelsen. Han sa att skylten de satt upp gäller bara resrevatet och inte parkeringen. Så 24 timmarsregeln gäller fortfarande i Ranarp. Men han sa också att det ligger motioner på kommunen om att göra ändring gällande parkeringen. Så det är nog en tidsfråga hur länge vi kommer att få parkera där.:(

Riviera

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2025

Inte samma person som svarade mig ang. Norrebro hamn.

Håkan

Några motioner i kommunen finns inte, men det kan väl vara ett tjänstemannaförslag. Men nuvarande politiska organisation kör tjänstemännen sina egna race.

DS
kommunfullmäktige

F

F.d. 58689

Guest

Vi står på ranarps strand nu, ingen skylt för utom 24 timmar parkering...
Vi är själva här, vågar man stanna?

maro

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2025

Det är säkert ingen fara att stanna där över natten vi var 12 bilar tisdags. Vi står i Norrebro hamn tillsammans med 6 andra bilar och det finns plats till fler om ni känner er osäkra.

F

F.d. 58689

Guest

Det är säkert ingen fara att stanna där över natten vi var 12 bilar tisdags. Vi står i Norrebro hamn tillsammans med 6 andra bilar och det finns plats till fler om ni känner er osäkra.

Kanske det, vi ska äta lite först

quest

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
695
Medlemskap
2025

Det är lugnt, jag bor uppe i byn om det skulle vara ngt. Vi är hemma och passar en valp.:)

Toppen