• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Egna ansvaret????????

Häggen

FD HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
5265
Medlemskap
2022
Varför har vårt fina Sverige näst intill avskaffat att vi alla måste ha ett eget personligt ansvar. Man läser i pressen dagligen ang detta. Har det snöat en halv meter under natten krävs det alltid att vägen som just jag använder SKALL vara snöfri kl. 06.00 när det ska cyklas till arbetet och jag skall fram! (ORSAK kommunens dåliga plogningar) Någon hade ramlat i en trappa på en sportanläggning! (ORSAK fel på trappan) Någon körde på framförvarande bil! (ORSAK kraftig dimma) Att gubbsjuke Torsten Flink nöp en Gina på rumpan under melodifestivalen var enligt hennes pappa SVT-s fel. Vill vi ha vårt Sverige på detta vis och vart kommer detta ifrån. Låter som jag är en mossig surgubbe som tycker allt var bättre förr, men så är inte fallet.
Häggen i Umeå

Y

Yjons

Guest
Sv: Egna ansvaret????????

Jo då, man börjar mer och mer känna sig som en gammal surgubbe, speciellt när man tittar på tv-programmen. Vad finns tanken t ec att släppa fram en till synes påverkad Flink med munnen full av snus som rinner i ett Skavlandprogram och kalla detta finkultur. Nu rann inte snuset i melodifestivalen och nivån kan kanske inte bli så mycket lägre men tänk om Flink får representera Sverige. Nu hamnade väl detta lite vid sidan av dåligt väglag men surt som surt.

F

F.d. 25270

Guest

Ursäkta men vem har kallat det för finkultur ?
Mvh
Harry Hymer :msn_photo:

F

F.d. 25270

Guest

Jodå, visst var det bättre förr, ju förr dess bättre!

Beträffande Flincks stjärtklapp var den helt klart ett resultat av sexuellt ofredande från den kvinnliga programledarens sida. Det framgick tydligt att Flinck var mycket besvärad av hennes upprepade och uppfordrande maning att ge henne en kram. Under rådande förhållande, d.v.s. direktsändning och stor publik är det förståeligt att Flinck förleddes att efterkomma hennes anmaning.
Det får anses vara ställt utom allt rimligt tvivel att hon var medveten om att denna stjärtklapp skulle kunna bli resultatet av hennes provokation.
Mvh
Harry Hymer :msn_photo:

:msn_devil:

Toppen