• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Egen montering av takräcke?

Goofy

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
7668
Medlemskap
2025
Har någon erfarenhet av att själv ha monterat t ex Fiammas takräcke på husbilen? Vi har en Burstner husbil och vad ska jag tänka på vid montering mm?
Hur fäster man den i sidorna, bif gärna bild, då det är lättare att förstå.

F

F.d. 58573

Guest
Sv: Egen montering av takräcke?

Det går montera utan att skruva genom taket.
På två av mina bilar från det senaste decenniet så har jag låtit fästa takräcke och annat med tvåkomponentlim. Detta genom att låta tillverka ordentligt breda fötter på räcket och före limning rugga upp ytan på biltaket. Sitter som berget och jag behöver inte oroa mig för läckage.

Här min föregående bil, en plåtis (med ett beg. takräcke á 100:-, från en transportbi)l:
IMG_3299 (Large).jpg

IMG_3301 (Large).jpg

På bilen före den, En alkovbil, lät jag limma fast halkskyddsplåtar och i dessa skruvade jag fast bl.a. en stor packbox:
Bild 002 (Large).jpg
Bild 004 (Large).jpg

aake

F

F.d. 28801

Guest

Hej Aake!

Försökte se bilderna du länka till men vet inte om tråden är så gammal så de inte längre fungerar.. I allafall så tänkte jag försöka eftermontera takräcke på det vis du beskriver. Har du möjlighet att lägga ut bilderna igjen?

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Alle bilder er synlige i tråden!

Toppen