F
F.d. 13310
Guest
Har nu hittat lite privata säljare och hoppas på att åka till Tyskland nästa vecka. Jag vet att många av Er är något reserverade för denna typ av köp och jag är medveten om riskerna.
Skulle bli väldigt tacksam om ni som testat tidigare, privat eller via säljare, kan skriva en rad och på så sätt hjälpa mig att skapa en vettig tråd med endast tips. Do´s N dont´s och kanske inte så mycket kommentarer.
Så frågan lyder: Vad skall jag tänka på vid import? Dock ej märkesspecifik
-försäkring
-besiktningar av typ fukt, gas eller annat
-regler för transport, gäller mitt kk om bilen väger mer än 3500kg, tull mm
-nitar och ditar
Har ni inga egna svar men känner till vettiga länkar så skicka in detta istället så kan jag sammanställa en överskådlig sida. Kul om man slipper att leta runt i 10 dagar
Hoppas frågan inte är för krävande och starta gärna en ny tråd med en vettig rubrik och skriv sedan ,om möjligt, korta tips och och viktiga "att tänka på"
hejhopp
j.
Skulle bli väldigt tacksam om ni som testat tidigare, privat eller via säljare, kan skriva en rad och på så sätt hjälpa mig att skapa en vettig tråd med endast tips. Do´s N dont´s och kanske inte så mycket kommentarer.
Så frågan lyder: Vad skall jag tänka på vid import? Dock ej märkesspecifik
-försäkring
-besiktningar av typ fukt, gas eller annat
-regler för transport, gäller mitt kk om bilen väger mer än 3500kg, tull mm
-nitar och ditar
Har ni inga egna svar men känner till vettiga länkar så skicka in detta istället så kan jag sammanställa en överskådlig sida. Kul om man slipper att leta runt i 10 dagar
Hoppas frågan inte är för krävande och starta gärna en ny tråd med en vettig rubrik och skriv sedan ,om möjligt, korta tips och och viktiga "att tänka på"
hejhopp
j.
Senast redigerad av en moderator: