• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Egen husbilsdesign: tillverkare

F

F.d. 9554

Guest
Hej!

Ska köpa husbil snart och skulle behöva tips på tillverkare eftersom det inte går med vilken husbil som helst: nämligen vill jag själv göra planritningen och bestämma detaljerna. Finns det tillverkare som gör sådant, bygger husbilen "tillsammans" med kunden? Ex. vill jag ha rätt "stort" badrum, plats där bak för mina hästar, inte så mycket soffor etc ....

Otroligt tacksam för svar!

:spinny:

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Egen husbilsdesign: tillverkare

Det finnes i Tyskland mange som driver med just dette. Med ditt basisønske så tror jeg vi snakker om en bil bygget på et 10+ tonn lastbilchassi, du sier hästar så vi snakker flertall :D. Regner med at Ormocar, Bawemo, Stauber og Fehntjer er blandt de som har bygget slike tidliger - alle bygger etter kundens ønske. Skal du opp i riktig store saker så er det en produsent i Sarpsborg, Norge Kingsrød Transport som har laget noen frekke løsninger for opp til 10 hester med bra bodel - 18m CE bil, ingen PBII!

F

F.d. 15177

Guest

Hugos i vetlanda bygger väl på beställning?
likaså ABC-karosser i mönsterås

F

F.d. 1649

Guest

Hej.
Jag tror att Du skall ta kontakt med någon som bygger skåp på lastbilar och skåpbilar bl.a.ovannämda firma i Mönsterås dit har jag varit och vet att de bygger nästan vad som helst.Abicon i Hörby är också en liknande firma där jag har låtit bygga ett skåp till en specialbil.Sen finns det sådana som bygger brandbilar som också bygger annat.Jag ser att Du är från Finland,Är Du från Österbotten så finns det flera där i Närpes,Veikars,Vassor mm Ekeri i Kållby som är stora tror jag bygger bara lastbilspåbyggnader och släp.Finska Finland känner jag inte till men det finns säkert många.
Mvh Jan-E

pannor

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2799
Medlemskap
2024

Hej
Finns en sådan firma i Varberg/Halmstads trakten som bygger sådana fordon.Vet ej vad dom heter

F

F.d. 4018

Guest

Kan bidraga med ytterligare ett tips:

Marco Polo Husbilar i Lammhult
Kaj Hedegård
Tel. 0472-267097 / 0705-906462

Han monterade hela inredningen till min buss. Är dessutom kanonbra att samarbeta med vid ett projekt som ditt. Duktig kille med lång erfarenhet av husbilar.

Lycka till!!!!

Janne

Toppen