• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

EFTERLYSNING

Kånnkård

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
1408
Medlemskap
2025
Om någon medlem har sett till en Kabe Travelmaster med Reg Nr XHP 837 är jag tacksam för besked om detta.
Bilen är observerad att den har passerat Öresundsbron första veckan i maj. Kameror på bron upplyser oss om detta. Försvinnandet är polisanmält.
Bilen tillhör en bror till en god vän till mig. Hon är av naturliga skäl väldigt orolig över vad som kan ha hänt.
Har någon sett till bilen var snäll och kontakat mig via direktmail så jag kan vidarebefodra eventuell upplysning om vad som kan ha hänt. Det räcker med ort någonstans.
Bilen har ju passerat bron men vi vet inte om den har åkt vidare till Tyskland. Inga uppgifter finns om detta.
Min mail adress : nonnehen@gmail.com
Med bästa husbilshälsningar
Delteff

F

F.d. 53498

Guest
Sv: EFTERLYSNING

Berätta mer om skälet till efterlysning.!!!!!!!!
Stulen? Människa som mår dåligt???
Varför skall vi kolla efter bilen?

Allt kan vara juste, bara någon som tröttnat och vill vara ifred?

Vi vet inte, förklara.

F

F.d. 3337

Guest

Räcker väl med det som står i texten, att nåt har hänt är väl uppenbart men vad har väl inte vi med att göra.
Är det nån som kan hjälpa till är det väl bara att göra det.

F

F.d. 29841

Guest

Hej
Kan man inte spår brodern men hjälp av mobilen?
Eller är det bilen som sökes?.
/Vidhem

F

F.d. 52994

Guest

Det begrep jag direkt eftersom den var polisanmäld

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2025

Även försvinnanden (alltså försvunna personer) kan vara polisanmälda.

Dessutom står det faktiskt "försvinnandet är polisanmält".

Det var väl detta faktum, i kombination med den kryptiska/ofullständiga beskrivningen som gav upphov till alla spekulationer.

F

F.d. 50005

Guest

Husbilen är inte stulen, personen är efterlyst.

F

F.d. 3088

Guest

Nu blev det ännu mera rörigt?? Vet man vem det är signalement eller annat?:cool:

Senast redigerad av en moderator:

Zero

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
3061
Medlemskap
2022

Såg efterlysningen i ett annat forum. Det gäller Rickard 57år från Norrbotten som är försvunnen sedan 6/5. Han känner sig väldigt ensam och har "Kopparhatten" som skämtord, detaljer ligger ute på facebook. Kontakta polisen.
/Åke

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2025

Det här blir rörigare och rörigare. Så här står det i Bilregistret:

Upplysningar: Kredit, Fordonet stulet

Kan inte trådskaparen förklara hur det ligger till?

F

F.d. 3088

Guest

Det finns även porträtt på personen på annan sajt, men det lägger jag inte in här. "Kopparhatten" är Skäralids högsta utsiktsplats. Ingen som är där och kan hjälpa trådskaparen?

Gurra

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Tydligen är personen försvunnen och fordonet stulet!

Senast ändrad:
F

F.d. 16087

Guest

En personligt jobbig stund i ett liv, ser vi bilen kontakta myndighet inget annat.
MVH. Gunnar S

J

Jimbo

Guest

Om en person anmäls försvunnen upprättas en anmälan och efterlyses denne som just "försvunnen" med hänvisning att kontakta angiven myndighet EJ PRIVATPERSONER!

En myndig person får åka var han vill och behöver således inte meddela sig.

Att fordonet uppges i bilregistret som stulet ter sig mer konstigt. Om kreditgivaren ej fått sina fodringar betalda kan man tro att bilen är stulen men.... Om personen har besittning som brukare/ägare över fordonet kan det aldrig bli frågan om stöld då rekvisiten för stöld måste vara uppfyllda för att det överhuvudtaget skall kunna bli frågan om stöld.
Om man glömmer att betala en räkning har man ju inte stulit en bil!!!
Rena spekulationer då det är sparsamt med fakta i fallet.

Visst har kreditgivaren återtaganderätt på ett kreditköp fordon men det är en ren civilrättslig fråga.

Kan det vara så att fordonet är efterlyst som "Eftersökt" men det smugit in sig ett fel och koden "eftersökt-stulet" registrerats istället?

Hoppas han är välbehållen iaf/
J

Kånnkård

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
1408
Medlemskap
2025

Det har i kväll kommit ett ett epost meddelande avsänt från ett Internet café i Alicante. Personen ifråga mår dåligt.
Jag bad om hjälp från våra medlemmar att hitta bilen. Jag bad inte om spekulationer om varför. Jag angav även min epost adress i mitt upprop. Ingen av er med spekulationerna om vad som har hänt har brytt sig om att ställa någon som helst fråga till mig. Det är väldigt kul att läsa den negativa typen av inlägg.
De av er som inte kan tillföra försvinnandet något mervärde torde upphöra med grundlösa spekulationer som inte för saken mot ett uppklarnade.
PS Bilen är inte stulen.
Delteff

Min epost adress finns fortfarande kvar för den som har behov för ytterligare upplysningar som ikan hjälpa oss framåt

Toppen