• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Efterlysning - Var finns Husbilskalle?

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.568
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Jag har fått flera förfrågningar om Husbilskalle, var han finns och om han slutat resa eller blivit kidnappad. Någon som vet?

Kalle skänktes till HBK av fam. Michael Johansson, 2009, med tanken att han skulle få följa med olika medlemmar på deras husbilsresor och "berätta" om sina upplevelser i forumet; Husbilskalles resa
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Hej jag är i Vallda, Fru Hiander skickade mig med posten till Vallda innan hon så tragiskt gick bort då hon tyckte jag skulle ta pension. Jag har hängt med på diverse resor med Luddes husbil (Jumbojeten) sedan dess men inte bloggat! De har haft en del bekymmer med sjukdom och annat så de har inte kunnat hjälpa mig att skriva.
Men det är ju inget som säger att jag kan börja arbeta igen!
 
Senast ändrad:

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.238
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Ja, inspirationen och upprinnelsen till idén om Husbilskalle var ett inslag i TV om någon trädgårdstomte som blivit kidnappad. Det visade sig att tomten fick ideligen ny värd som skickade vykort till den rätta ägaren allteftersom tomten flyttade från den ena värden till den andre och som följde med på deras resor världen över.

Tyvärr blev det inte riktigt så här. Kalle adopterades under långa perioder och det blev inte alla dessa hopp mellan många olika medlemmars husbilar och deras resor att läsa om tråden om Husbilskalle. Men det är kanske inte för sent att han kan få en renässans som den hoppjärka han ursprungligen var tänkt som och få resa kors och tvärs tillsammans med HBK´s medlemmar. Vi är ju trots allt många numera och det borde ge åtskilliga tillfällen till byten av värd för allas vår Husbilskalle.
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Hej jag är i Vallda, Fru Hiander skickade mig med posten till Vallda innan hon så tragiskt gick bort då hon tyckte jag skulle ta pension. Jag har hängt med på diverse resor med Luddes husbil (Jumbojeten) sedan dess men inte bloggat! De har haft en del bekymmer med sjukdom och annat så de har inte kunnat hjälpa mig att skriva.
Men det är ju inget som säger att jag kan börja arbeta igen!
Jag tycker att man ska respektera reglerna och de som startar diverse stafetter. Som jag har fattat Husbilskalle så borde han hoppa över till nästa husbil som man träffar på på sina resor och då borde han i princip byta husbilsåkare varje dag under sommarhalvåret.
 
Toppen