• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Efterlysning:var är alla chattare??

M

Majja

Guest
Sv: Efterlysning:var är alla chattare??

Hej hej!
Tycker att vår hemsida har blivit klart sämre med tiden. Många trevliga chattare har av någon anledning slutat att chatta. Men visst fredag kväll ett glas vin det är mysigt hoppas alla i klubben känner så.
Ha en bra kväll

Majja

H

hianders

Guest

Det var riktigt trevligt ikväll med nya chattare inne! Även om vi är några snabbskrivare så kan man ta det lugnt och prata med någon i taget. Vi hjälper till!

Ha en trevlig helg alla! Skall putsa fönster imorgon och stryka gardiner och .........
göra kalops. För första ggn i mitt liv.

fru hianders/Inger
:yes:

Bonzo

FD HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
430
Medlemskap
2023

Ja jag har gjort mitt bästa ikväll för att förstå hur chatten funkar. Finns det något ställe där man kan träna och lära upp sig på olika funktioner? Jag skrev, tänkte, tittade, det haglade inlägg från alla håll, jag tänkte: Hur fan gör jag. Inger peppar på oss nybörjare med att: koncentrera dig på ett ämne i taget, svara genom att trycka på någons symbol osv osv osv. Jag försökte men det gick för fort för mig. Är jag ensam chattnovis här i klubben? Jag märkte att det kan bli skitkul den dan man hänger med. Jag vill lära mig! LÄR MIG!!! Gör någon provgrej bredvid chatten så tror jag att fler vågar gå in och umgås.
Det var 7 st inne när jag inte hängde med riktigt och då undrade jag hur det blir om alla vill va med på chatten. Hur många klarar man av att umgås med samtidigt?
Nu har jag i alla fall prövat med mersmak på chatten och då återstår bara Bloggen.
Jag har aldrig chattat och aldrig bloggat! Tack vare HBK har jag kommit i kontakt med bägge företeelserna. Jag skulle bli stolt om jag kunde säga till mina (8) barnbarn ja ni vet jag har ju min egen blog på HBK.se och kompisar har jag hur många som helst, en del av dom träffar jag dagligen på HBK:s chatt. Det trodde ni inte om morfar/farfar. Om ni har svårt och få tag i mig beror det på att jag lever ett aktivt liv där vi lär oss att ta kommando över tekniken istället för att sitta kvar på stationen och se alla tåg som går förbi. HBK.se består av aktiva och livsglada människor som upptäckt vad en husbil kan göra för livskvalitén. Fler och fler blir vi och till slut kanske även en maktfaktor. (iallafall på livskvalitéområdet)
Kerstin och jag trivs med vårat husbilsliv och alla kompisar i HBK.se. Vi försöker förkovra oss på ITområdet och i.o.m att jag skrivit det här så räknar jag med få hjälp att bli en fullfjädrad chattare/bloggare.
Apropå blogg. Är det ett ställe att skriva av sig om sånt som inte platsar på hemsidan i övrigt eller är det tänkt som en personlig dagbok?

Utan spaning ingen aning!

Eleverna Kerstin och Sven-Åke

Senast ändrad:

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021

Bloggen är till för lite tankar om ditten och datten fördelen mot chatten är att här skriver man ner sina tankar i lugn och ro .Jag nyttjar även chatten men har lite svårt att hänga med om det blir för många på en gång.
MVH Gunilla även jag mormor/farmor snart även gammelmormor ( i dec,)
PS det går även att maila til mej adressen finnns på Rolf & Gunilla DS

maro

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2025

Hej Bonzo med flera!

Ett litet tips kan vara att titta in på chatten vid andra tider - brukar finnas någon enstaka person inne lite då och då. Den stora mängden chattare är ju oftast inne mellan 19.00 och 20.00.

Ni kan först gå in och titta på "besökare nu" som ligger en bit ovanför chattknappen om ni vill - där ser ni hur många och vilka som är inne just nu på chatten.

Jag ska hjälpa till så gott jag kan.

:yes:
Marie

Eva o Sven-Uno

HBK Medlem
Kommun
Hagfors
HBK-Nr
67
Medlemskap
2025

Gå in på chatten och testa alla knappar och skicka text. Om du vill ta kontakt med någon som har varit inne tidigare. Fråga, fråga om allt du funderar på. Gör upp med någon om när ni kan "ses" på chatten sen kan ni träna hela dagen.
Alla har vi varit nybörjare med detta chattande vi har frågat varandra om hur man gör. Jag måste säga att det finns hur många möjligheter som helst man blir tydligen aldrig fullärd.
Prova knapparna där du skriver då ändras bl.a. färg, textfärg, grov text osv. olika smileysfigurer som man kan ha före sitt namn (dyker upp före namnet).
Det finns ingen som hinner med allt som skrivs koncentrera dig på en text som verkade kul svara denne genom att trycka på smileysen eller punkten före namnet upp till höger.
Lycka till med testandet och välkommen in på chatten det är hur kul som helst bara man inte tar allt på för stort allvar. Det skall var kul att chatta
Skrivfel, stavfel eller andra fel strunt i det de flesta vet vad som menas ändå.

Enjoy life

Senast ändrad:
Toppen