Sv: Efterlysning:var är alla chattare??
Ja jag har gjort mitt bästa ikväll för att förstå hur chatten funkar. Finns det något ställe där man kan träna och lära upp sig på olika funktioner? Jag skrev, tänkte, tittade, det haglade inlägg från alla håll, jag tänkte: Hur fan gör jag. Inger peppar på oss nybörjare med att: koncentrera dig på ett ämne i taget, svara genom att trycka på någons symbol osv osv osv. Jag försökte men det gick för fort för mig. Är jag ensam chattnovis här i klubben? Jag märkte att det kan bli skitkul den dan man hänger med. Jag vill lära mig! LÄR MIG!!! Gör någon provgrej bredvid chatten så tror jag att fler vågar gå in och umgås.
Det var 7 st inne när jag inte hängde med riktigt och då undrade jag hur det blir om alla vill va med på chatten. Hur många klarar man av att umgås med samtidigt?
Nu har jag i alla fall prövat med mersmak på chatten och då återstår bara Bloggen.
Jag har aldrig chattat och aldrig bloggat! Tack vare HBK har jag kommit i kontakt med bägge företeelserna. Jag skulle bli stolt om jag kunde säga till mina (8) barnbarn ja ni vet jag har ju min egen blog på HBK.se och kompisar har jag hur många som helst, en del av dom träffar jag dagligen på HBK:s chatt. Det trodde ni inte om morfar/farfar. Om ni har svårt och få tag i mig beror det på att jag lever ett aktivt liv där vi lär oss att ta kommando över tekniken istället för att sitta kvar på stationen och se alla tåg som går förbi. HBK.se består av aktiva och livsglada människor som upptäckt vad en husbil kan göra för livskvalitén. Fler och fler blir vi och till slut kanske även en maktfaktor. (iallafall på livskvalitéområdet)
Kerstin och jag trivs med vårat husbilsliv och alla kompisar i HBK.se. Vi försöker förkovra oss på ITområdet och i.o.m att jag skrivit det här så räknar jag med få hjälp att bli en fullfjädrad chattare/bloggare.
Apropå blogg. Är det ett ställe att skriva av sig om sånt som inte platsar på hemsidan i övrigt eller är det tänkt som en personlig dagbok?
Utan spaning ingen aning!
Eleverna Kerstin och Sven-Åke