• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Efterlysning Monika o ???!!!

F

F.d. 9344

Guest
Monika o ?? från Skellefteå som vi mötte på Helle Camping i Budapest, ni skulle vidare mot Koatsien via Bosnien medan vi valde att köra mot Balaton. Hur var gick det för er? Vi hade det kanon nere i Balaton ett par dagar, sedan körde vi upp mot Tyskland och tog en natt i Heligenhafen (bunkring). På hemvägen hade vi tänkt stanna och se vad Bengt i Örkleljunga hade att erbjuda både när det gällde Husbil och tillbehör. MEN på fredagen stängt kl. 16.00, vi var där kl. 16.30. Lördag stängt och öppet ett par timmar på söndagar"
Tjosan:twitcy: då är man STOR! Inte öppet när chansen finns att sälja:rolleyes:
Det stod många på deras fina ställplats som var väldigt besvikan på öppettiderna:wideeyed:

Visst, troligen är det så att poppar du inte upp en mille så är du inte intressan på det stället:rolleyes:

Skriv gärna ett par rader på mitt meddelandekonto, vi är väldigt nyfiken:)

Hans o Monika:)

Senast redigerad av en moderator:

KaMa1

HBK Medlem
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
8710
Medlemskap
2025
Sv: Efterlysning Monika o ???!!!

Ja, vi har också undrat lite över sveriges mest stängda husbilsfirma:twitcy:

Brukar stanna där för det mesta på fredagkvällen,skulle vara trevligt,att på lördag kunna strosa omkring,och" kolla lite", men icke...

KaMa1

LarsoEwa

HBK Medlem
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
7837
Medlemskap
2025

Hör inte till tråden, men vi köpte vår första husbil hos BIÖ förra året och den kostade minsann ingen mille. Men vi fick jättebra service och hjälp på alla sätt och kommer med största sannolikhet att vända oss dit igen om vi skulle vilja byta bil :)

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026

Monika o ?? från Skellefteå som vi mötte på Helle Camping i Budapest, ni skulle vidare mot Koatsien via Bosnien medan vi valde att köra mot Balaton. Hur var gick det för er?

Kolla på medlemslista och ta avancerad sökning.
Stad: Skellefteå
Partner: Monika

Det kommer bara upp ett svar då.

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Tjosan:twitcy: då är man STOR! Inte öppet när chansen finns att sälja:rolleyes: Det stod många på deras fina ställplats som var väldigt besvikan på öppettiderna:wideeyed:
Bengt i Örkelljunga
ÖPPETTIDER

Måndag - Torsdag 10.00 - 17.30
Fredag 10.00 - 16.00
Söndag 12.00 - 16.00

F

F.d. 9344

Guest

Hej LasseoEva
De har säkert bra service och bemötande på Bengt i Örkeljunga fattas bara annat om man lever på att sälja.
Det som gjort mig och många andra förvånade är öppettiden på en firma som ligger utemed E4 och under högsärsong.
Men som sagt det är upp till var och en som bedriver företag att ha de öppettider som de vill, liksom det är upp till oss köpare att välja vad jag vill/kan handla.

smålänningen

HBK Medlem
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2025

En av mina kollegors svärfar frågade varför de i stort sett bara har öppet vardagar. Svaret var: Räcker att ha öppet på vardagarna då vår kundkrets till största delen är pensionärer som sålt huset / företaget. Han som frågade har köpt 2st miljon husbilar där.
Veckan innan hade jag o min kollega varit o tittat på husbil där och blivit totalt negligerade.
Han berättade det för sin svärfar, som i sin tur frågade på BiÖ hur det kan vara att vi uppfattade servicen så olika.
"det kommer så många barnfamiljer som är nyfikna på hur det ser ut i en fin husbil. Är inte lönt att lägga ner tid på de, då de ändå inte har pengar att köpa den".
För min del har det istället blivit 2 turer till Tyskland för köp av 2 år gamla husbilar.

F

F.d. 52918

Guest

Detta har vi verkligen svårt att tro på att Bengt-Åke och hans systrar skulle uttala sig,som vi uppfattat om Bengt i Örkelljunga har dom alltid värnat om alla ,kunder som besökare.
Ingrid o Stig

smålänningen

HBK Medlem
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2025

Ingrid o Stig: Jag kan ju bara uttala mig om hur jag själv upplevt besöken. Jag har varit där 4-5 gånger mellan jag var 30-38 år (inget besök senaste 3-4 åren från mig då jag tröttnat). Har haft ett antal husvagnar / husbilar sedan jag var 25 år och försäljarna hos BiÖ har tyvärr knappt velat prata med mig eller familjen vid besök. På direkt fråga har man fått svar, sedan ingen energi att sälja.

Har som sagt pratat med jämnåriga kompisar och en kollega som upplevt samma sak. Sen om uttalandet stämmer kan jag inte svära på då jag inte själv var med vid det tillfället, dock känner jag kollegan tillräckligt bra för att lita på honom.

Vad jag kan se från er signatur tillhör ni deras kundgrupp: pensionärer = kan besöka butiken när vi andra jobbar.

Peter Lindblom

HBK Medlem
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2026

En av mina kollegors svärfar frågade varför de i stort sett bara har öppet vardagar. Svaret var: Räcker att ha öppet på vardagarna då vår kundkrets till största delen är pensionärer som sålt huset / företaget. Han som frågade har köpt 2st miljon husbilar där.
Veckan innan hade jag o min kollega varit o tittat på husbil där och blivit totalt negligerade.
Han berättade det för sin svärfar, som i sin tur frågade på BiÖ hur det kan vara att vi uppfattade servicen så olika.
"det kommer så många barnfamiljer som är nyfikna på hur det ser ut i en fin husbil. Är inte lönt att lägga ner tid på de, då de ändå inte har pengar att köpa den".
För min del har det istället blivit 2 turer till Tyskland för köp av 2 år gamla husbilar.

Tyvärr så är det ju så.

Det syns inte utanpå att man amorterat ner huslånet till 500' och kan således utan problem knata in till banken och hämta ut en miljon. Eller så står det "privatimportör" i pannan på mig :twitcy:

Peter :)

Kristina & Janne

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
5719
Medlemskap
2025

En bra försäljare kan sälja även till fattiga.
Vi skulle köpa en begagnad husbil för 1-200 000kr men åkte från husbilshandlaren med en bil för 750 000kr :wideeyed:.

Man får väl inte ge upp.:rolleyes:

F

F.d. 9344

Guest

Och vart tog Monika vägen, trådlöst försvunnen
// Janne

Ja det kan man undra:)
Nu blev det för och emot Bengt,s i Örkeljunga villka jag personligen sk.... i.:wideeyed:

Jag har inte och kommer aldrig att krusa bort mina pengar, men kan väl göra jämförelsen men hur Volvohandlare uppträdde förr. Det satt en del hösäckar till försäljare på sina kontor och det var som att det skulle vara en nåd att få köpa en Volvo:D

Nu springer de som skållade höns så fort man sätter foten innaför dörrarna, ja så kan det vara;)

Nu har jag inget personligt mot Denna stora firma i Örkeljunga inte all bara förvånad över öppettiderna, men nema problema jag har inte långt till andra liknande bor ju i "Husbil/Husvagnsbältet":):)

F

F.d. 52918

Guest

Du borde nog taga kontakt med Bengt-Åke själv,för att få ett svar.Visst är vi pensionärer, men det har vi inte alltid varit när vi handlat i Örkelljunga.Jag tror inga andra husbilsfirmor har öppet om lördagarna,inte många om man tittar i annonserna.
Vänligen Ingrid o Stig

Peter Lindblom

HBK Medlem
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2026

Du borde nog taga kontakt med Bengt-Åke själv,för att få ett svar.Visst är vi pensionärer, men det har vi inte alltid varit när vi handlat i Örkelljunga.Jag tror inga andra husbilsfirmor har öppet om lördagarna,inte många om man tittar i annonserna.
Vänligen Ingrid o Stig

Kurts Husvagnar i Ludvika:

Ordinarie öppettider
Månd. - Fred. 9.00-18.00
Lördagar 10.00-14.00
Söndagar STÄNGT

Loods Husvagnar i Borlänge:

Vardagar: 10.00-18.00
Lördagar: 11.00-15.00
Söndagar: 11.00-15.00 (Tillsvidare)

I Dalarna är dom på tårna ;)

Peter :)

F

F.d. 52943

Guest

En bra försäljare kan sälja även till fattiga.
Vi skulle köpa en begagnad husbil för 1-200 000kr men åkte från husbilshandlaren med en bil för 750 000kr :wideeyed:.

Man får väl inte ge upp.:rolleyes:

Låter som ni träffat en duktig säljare......
Om Ni är tillfreds med affären borde alla vara nöjda!

Toppen