• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Efterlysning Hobby 550 Falköping

F

F.d. 25279

Guest
Hejsan
Har vid ett par tillfällen sett en likadan bil som jag har i Falköping.
Bla sett den på Margaretagatan. En Hobby års.mod. runt 90-93. Tror modellen heter 550.
Ser åtminstone likadan ut. Ej hunnit plocka regnummer.
Om du finns här på forumet, hör av dig. Skulle behöva utbyta lite erfarenheter.
Bild på min bil.

/Ljungberg

Bilagor

• Hobby.jpg
    Hobby.jpg
    278,1 KB · Visningar: 5

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025
Sv: Efterlysning Hobby 550 Falköping

Har du bytt bil? Jobbarkompis en har ju en Hobby 600 och bor på paralellgatan men det är ju inte samma modell.

F

F.d. 25279

Guest
Sv: Efterlysning Hobby 550 Falköping

Nopp Bengt-Åke, jag har fortfarande samma kärra.
600:an såg jag senast för en kvart sedan.:D
Den jag har sett har stått nästan mitt emot gamla affären. Iofs kvittar det vilken bil det är, bara det är samma motor. Peugeot 2,5 TD .
Har lite problem med motortempen. Sticker gärna iväg när bilen får jobba på.
Vad jag vill kolla är vilket tryck vattnet har vid luftningen ner till oljefiltret. På min så pumpar det på bra vid vattenpumpen men vid luftningen på baksidan är det mest en liten rännil.
Har lite tankar om att oljan kanske blir för varm. Körde nyligen 80 mil , allt vatten och olja fanns kvar efteråt.

Toppen