• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Inredning Efterlysning: Fönsterhållare Knaus 510C 1999, stora fönstret.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Michael_MMX

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
34658
Medlemskap
2025
Hej alla,

Efter att ha sök igenom hela interna (känns det som) efter en fönsterhållare till min gamla Knaus 510C, så känner jag nu att jag behöver lite hjälp.
Jag kan inte hitta vem som är tillverkare av fönsterna, och den vägen få någon vägledning, jag har försökt bildgoogla, för att se om jag kan hitta något liknande, men utan resultat.

Delen jag letar efter ser ut som på bifogad bild, och sitter skruvad i själva fönstret.
Jag hittar massor av liknande armar, men som har fel hålbild och inte ser riktigt likadana ut.
Det stora fönstret har en ‘arm’ med låsning på varje sida, och det är den ena hållaren till armen, där en liten del har gått av, som gör att armen inte längre sitter fast när fönstret är öppet, och då ger ett väldigt instabilt fönster i öppet läge.

Är det någon som känner igen delen, kanske rent ut av har en liggande som de vill bli av med, eller har bra förslag på vem som är tillverkare av Kanus fönster på Compakt 510 från 1999.

Mycket tacksam för hjälp!

Bilagor

• IMG_2226.jpg
    IMG_2226.jpg
    2,5 MB · Visningar: 36

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
På "ytterglaset" borde det sitta en dekal eller liknande (kan även vara ingjutet i lasten) som anger tillverkaren – exempelvis Seitz, ParaPress, Polyplastic – och vet man fabrikatet så är det mycket lättare att leta reservdelar. (Hittar du någon märkning, så ta en bild och lägg upp.)

Pålle

Senast ändrad:

Helena & Lasse

HBK Medlem
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
34637
Medlemskap
2025

Michael_MMX

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
34658
Medlemskap
2025

Michael_MMX

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
34658
Medlemskap
2025
På "ytterglaset" borde det sitta en dekal eller liknande (kan även vara ingjutet i lasten) som anger tillverkaren – exempelvis Seitz, ParaPress, Polyplastic – och vet man fabrikatet så är det mycket lättare att leta reservdelar. (Hittar du någon märkning, så ta en bild och lägg upp.)

Pålle
Bra info, skall ner och leta så fort jag kan smita från kontoret.

PeterJ

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
40768
Medlemskap
2024
Kolla med Bengt i Örkelljunga. Jag köpte nytt lås där till garaget på min Knaus 520 .
Kunde välja på ett originaltillbehör eller ett komplett lås till Knaus med två nycklar

Michael_MMX

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
34658
Medlemskap
2025
Jag kontaktade https://www.husvagnsreserven.se och det ser ut som om hela armen går att beställa, så jag hoppas på positivt besked där ifrån under morgondagen.

De skickad med en bild med de olika fönsterdelarna för en Knaus 510C, delar med mig av den, kanske någon annan som behöver en del i framtiden. Den delen markerad med rött, är den jag är ute efter.

Bilagor

• image001.png
    image001.png
    81,4 KB · Visningar: 15
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen