• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

" Efterlysning" Dethleffs T 6611

F

F.d. 25098

Guest
Hej.

Är det någon som har en Dethleffs T 6611 årsm. 07-08 ?? Denna modell kan/kunde fås med 3850 kg som totalvikt mot pristillägg och det vore intressant att veta hur den då ser ut undertill.

Med Fiats orginalchassie skall balkarna vara vitlackerade och det skall finnas bladfjäder bak, samt en eftermonterad chassieförlängning.

Det vore bra med information om Dethleffs respektive Fiats plåt (åvanför kylaren i motorrummet) vad det står där.

Om någon har valt 3850 chassiet skulle det vara av intresse att veta om det var några specifika ändringar som säljaren talade om.

Har själv Adrias snarlika modell 660SL, men verkar (enligt Adria) inte gå att registrera om trots att plåten från Fiat i motorummet säger 1850 på framaxel och 2000 på bakaxel

Tacksam för svar,

Peter.:confused:

F

F.d. 940

Guest
Sv: " Efterlysning" Dethleffs T 6611

Jag har en Knaus SunTi 650MF på Renault master chassie framaxel 1870kg bakaxel 2060kg men den går inte att väga upp till 3850kg.

Arne.

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

Det är nog så att bilar som har importerats på CoC.dokument och där tillverkaren angett 3500Kg går inte att väga upp.

Jag har hämtat uppgifter på en Dethleffs T-6611 och där finns inget typgodkännandenummer angett medan det på vår Adria finns ett sådant nummer enligt CoC-standard tillsammans med typgodkännadedatum. Det blir antagligen svårt (läs omöjligt) att ändar detta typgodkännande.

F

F.d. 25098

Guest

Hej Michael mfl.

Ja, det är väl som med våran EU-moppe som ville bli "stor" (lätt MC ) "icke sa Nicke":mad:.

Det blir väl att montera drag, för med BE får ju hänga på 2000 kg:twitcy:.

Ha det,

Peter.

Toppen