• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

EFTERLYSNING av äldre typ SD MMC 128MB

goldfinger

HBK Medlem
Kommun
Lerum
HBK-Nr
6001
Medlemskap
2026
Är det någon som vet var det går att få tag på den äldre typen (se bild nedan) av SD MMC 128MB minneskort. Storleken på kortet är 37 x 45 m/m och endast ca 1 m/m tjockt.

Bilagor

• SmartMediacard MMC.JPG
    SmartMediacard MMC.JPG
    78,2 KB · Visningar: 16

JCoMC

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
4084
Medlemskap
2026
Sv: EFTERLYSNING av äldre typ SD MMC 128MB

Hej,

Du kanske redan har kollat av www.elfa.se eller www.conrad.se ?

Kan finnas på Tradera eller Ebay också:

Ska kolla på min hylla om det finns några passande och återkommer i så fall. Klarar din kamera max 128 mb?

goldfinger

HBK Medlem
Kommun
Lerum
HBK-Nr
6001
Medlemskap
2026

Tack för svaret. Jag har kollat Elfa & Conrad samt allt annat tänkbart på webben, men det ser mörkt ut. Jag skall använda minneskortet till ett lite äldre "Keyboard" (musikinstrument/musikmaskin)som jag har plockat fram ur gömmorna.
Dessa minneskort gjordes bara till max 128MB och det går utmärkt till mitt Keyboard.

goldfinger

HBK Medlem
Kommun
Lerum
HBK-Nr
6001
Medlemskap
2026

Tack för länken, dock är det inte möjligt att köpa något därifrån, utan det är endast information.
Om du skulle finna något av de kort du har sparat och att du kan tänmka dig att sälja ett eller två, så skulle det vara till stor hjälp.

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2025

På tyska e-bay finns, i skrivande stund, ganska gott om sådana kort. Men de är inte billiga...

Där finns även en adapter (€ 1,98) som gör att du kan använda XD-kort i en Smartmedia-läsare.

Efter någon minuts sökande, hittade jag dessutom följande i mina gömmor:
1 st 16 MB
2 st 32 MB
1 st 64 MB
1 st 128 MB

Senast ändrad:

goldfinger

HBK Medlem
Kommun
Lerum
HBK-Nr
6001
Medlemskap
2026

Tack alla för hjälp och information. Jag har lyckats att finna ett antal 128MB kort hos en Fotohandlare som inventerade sitt lager och hittade vad jag sökte.
Nu är musicerandet i full gång igen.
Det är fantastiskt vad man kan få dessa musikmaskiner att låta , men det tar lite tid att lära sig alla finesser.

Toppen