• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Efter cirka 25 år

Viking

HBK Medlem
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1166
Medlemskap
2025
Hej alla HBK-medlemmar och intressenter!

Vill bara som ny medlem säga hej. Äntligen blev det av, att
efter cirka 25 år med husvagn (varav de sista 10 åren som långliggare i Åhus) komma till skott och köpa en husbil Kabe Travel Master, vilket gjordes i september 06.
En del resor har det blivit julmarknaden i Lübeck i fjol,
Holland över påsken och Italien i september samt lite småturer på hemmaplan.
Med på resorna har varit Karin, hunden Moonstruck Viking (alias Izac) samt jag själv som kört ekipaget.
Det är härligt att röra på sig igen och ser fram emot nya resor kanske ses vi på vägarna eller på någon ställplats.
Ha det så gott, önskar samtidigt en God Jul o Gott Nytt År /
Lennart

F

F.d. 839

Guest
Sv: Efter cirka 25 år

Hej Lennart,

Kabe Travel Master !!! Inga dåliga grejor det in't och detta som första husbil !!! Fytusan, hatar att se vad nästa husbil kommer att bli;).

Det har tydligen tagit lång tid att bestämma det där med husbil. Jag personligen skulle inte kunna tänka mig ett liv utan, man blir bortskämd med en lyx som inte tillhör denna värld. Hellre sälja huset än husbilen den saken är helt klart.

Välkommen till detta forum där en värld av info väntar dig. Glöm inte att ställa frågor ifall det är något oklart för eller senare kommer det säkert. Att äga en husbil går inte utan några smärre problem det kan ge en grå hår för mindre. Det finns massa medlemmar kommande från olika yrkes grupper som säkert ha svar och stå klara att hjälpa till (hoppas jag inte säger alltför mycket här) :).

G

GunDogs

Guest

Hej Lennart och välkommen till klubben. Vi är inne på vår tredje husbil och
funderar på att byta ännu en gång. Man får ju nya erfarenheter och önskemål
och bilarna utvecklas hela tiden.
Ha det gott själv och hälsa Karin och Izac. Vi ses säkert på något jaktprov
igen – kanske rent av på Bornholm (och då tar vi husbilen, så slipper
vi allt bråk om var hundarna ska sova).
Och har ni vägarna förbi nordvästskåne så hör av er.

Hälsningar
Fadrian o Gun

F

F.d. 12848

Guest

efter husvagn från 1962 sedan husbil från 1992 förbrukat 5 st nu med kabe travelmaster från 2005 hälsar vi varmt från spanien

Toppen