• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Efoy

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.674
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.067
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Känns inte helt bra att släppa ut värmen i garaget,måste nog placeras luftigare eller avledas.
Efoy kommer i ny modell med litiumbatteri nu.

WARNING!
The temperature of the moisture-saturated waste gases may exceed 60°C/ 140°F during operation. This constitutes a scalding hazard. The waste gases may contain substances that are harmful to health. Avoid inhaling waste gases directly or for extended periods. The insulated exhaust hose must be vented outside.
 

molle78

HBK Intresserad
Inlägg
38
Kommun
Habo
Känns inte helt bra att släppa ut värmen i garaget,måste nog placeras luftigare eller avledas.
Efoy kommer i ny modell med litiumbatteri nu.

WARNING!
The temperature of the moisture-saturated waste gases may exceed 60°C/ 140°F during operation. This constitutes a scalding hazard. The waste gases may contain substances that are harmful to health. Avoid inhaling waste gases directly or for extended periods. The insulated exhaust hose must be vented outside.
Inga problem att montera så, både Forsbergs och Husbilslandet gör det.
Garaget på min är så stort så absolut inget problem med värmen..
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.801
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
1732 timmar på 10+ år har min efoy gått Och det har varit på vintern. De senaste åren har den bara gett hälften av kapaciteten. Pratade med efoy i Tyskland om det och de medgav att de åldras på detta sätt och inte enbart på drifttimmar. Jag har den monterad i dubbelgolvet och släpper värmen där. När det är varmt öppnar jag ventilationen ut men det är sällan det behövs. Har blivit dyra ah och jag kommer aldrig att köpa någon efoy igen.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.858
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
För att inte tala om hålet i plånboken :wideeyed:
Ja jäklar.. jag hade 10 av 10 gånger istället satsat på ett rejäl lithium-batteri anpassat för den personliga förbrukningen, då kan man stå flera dygn utan att behöva ladda, till slut rullar man troligen vidare på nya äventyr och laddar upp snabbt för nästa uppehåll.
Mitt lithium-batteri på 400Ah/5,2kWh motsvarar 1000Ah blybatterier och väger som 2x100Ah bly, men kostar bara som en halv Efoy.
 
Toppen