• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

effekt

F

F.d. 8166

Guest
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: Ducato
Chassietyp: Standard
Motortyp: 2,8 I TD
Årsmodell Chassie: 2000
Husbilsfabrikat: TEC
Husbilsmodell: 640
Husbilstyp: Alkov
Årsmodell Husbil: 2000
Ämnesområde: Motor
HEJ undrar hur man får lite mer effekt på min husbil jag tror inte att det går att sätta inen
Effektmodul för den finns bara till 2,8 J td någon som har något annat förslag?

F

F.d. 25116

Guest
Hej,dreva om 5.ans växel så får Du högre varvtal på 5.ans växel och därmed ett högre antal hästar när hastigheten är t.e.x. 90km/tim.
Ring till Bossings i Linköping så förklarar dom det hela.
Hälsningar mauritz.:yes:

pannor

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2799
Medlemskap
2024
Hej
Ja på den motorn finns inte någon genväg mer änn skruva upp trycket i den mekaniska pumpen(billigt å enkelt),byta turbo till en större.större spridare,byta till en katt med större genomströmning.Bättre intercooler,ja helt enkelt en bättre adning.Allt detta väldigt dyrt så spara dom pengarna till något roligare

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025
När det är dags att byta däck nästa gång så kan du gå ner lite i profil visserligen blir den lite stötigare men det blir samma effekt som att göra en omdrevning på alla växlar .

Dock får man kolla belastningsindex på däcken samt så stämmer ju inte nätaren sedan .

Toppen