• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ecoride flexible Erc

F

F.d. 55464

Guest
Finns det någon på forumet som köpt Ecoride flexible Erc och som kan dela med sig sina erfarenheter om den?
Var i kontakt med firman och dom syr även upp en behändig väska till den.

F

F.d. 29910

Guest
Sv: Ecoride flexible Erc

Hej!

Vi köpte förra våren en ERC och en ERS och jag kan bara säga positivt om dom!

Det är riktiga kvalitetscyklar! Vi tittade på flera andra märken men dom hade inte samma kvalitet!

Monterade även en inverter i husbilen som bara går när man har motorn igång för laddning av cykelbatterierna!

Vi använde dom dagligen i Tyskland och Kroatien i somras och fick hur mycket frågor som helst av Turister som ville ha likadana!

/Malbeck

F

F.d. 50069

Guest

Vi har två stycken Eco Ride Flexible, en till frugan med lite lägre ramrör och en med rakt ramrör till mig.
Helt enkelt kanoncyklar med en stabilitet i allt som är grym. Går i 25 km/ tim även med en cykelkärra bakom + en 35 kg Golden Retriver som last.
Visst Ecoride kostar lite mer än andra elcyklar men jag tror inte att det är några dagssländor som försvinner direkt.
Många försäljningsställen borgar för bra tillgång på delar.
Sen har vi ju en tusing i rabatt via HBK.
Fast det kanske man kan pruta ändå:rolleyes:

Vi är iaf kanonnöjda.

F

F.d. 55464

Guest

Tack bägge 2 för era vänliga och informativa svar !
Svaren gjorde att vi bestämde oss för 2st Ecoride.

F

F.d. 30436

Guest

Vi ska ev också köpa. Är ni nöjda?

Marie

F

F.d. 50069

Guest

Som jag nämnde tidigare i tråden så har vi två stycken "Flexible" och vi är helnöjda. Inga som helst problem, trots att jag kör med min massor i vardagslag.
Det enda som är negativt är att mitt batteri har mattats något med tiden, men undrar om det är något man får räkna med:(
Fast ett par mil är inga problem trots att jag har hittat en liten sladd man kan koppla bort ......bara att vrida på gashandtaget sen:oops:.
Fast noterbart är att det inte är lagligt att göra så...ajabaja;)

Fast riktigt bra grejer är det med kvalit'e in i minsta vrå....ja, jag har kollat;)

Toppen