• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

ECAT

I

Ixeofors

Guest
ECAT, Har ni ens hört talas om den?

Varför verkar folket, regeringar m.m så negativa och ointresserade till något som kan förändra världen?

För det är vad som kommer hända när den släpps och kommer ut på marknaden på stor front, det blir troligtvis slutet på den stora oljeindustrin och förhoppningsvis även kärnkraften.

ECAT Home unit, som den lilla enheten kallas. Ska prismässigt bli tillgänglig för alla och ha en låg drift/fyllningskostnad. Och ska lämna runt 10kw värme, COP 6. Adjö värmepumpsbranchen.

Jag har ställt mig på intresselistan för en enhet, jag tänker hoppa på tåget när det går! Jag hoppas och tror på det!

För den som vill veta mer så kan ni gå in på ecat.com ECAT.com - The Official Website of Andrea Rossi's Energy Catalyzer, E-Cat - ECAT

/Ixeofors

WillyPe

FD HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
2029
Medlemskap
2023
Sv: ECAT

Genom s.k. kallfusion påstår de att de kan förvandla nickel till koppar med hjälp av väte och en katalysator och får på detta sätt ut en massa värmeenergi. I mina öron låter det som ett aprilskämt! Om de verkligen hade lyckats så vore det en världssensation.

Att de inte försöker göra guld också när ändå håller på?

Senast ändrad:

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

Om jag inte minns alldeles fel har de aldrig fått den att fungera offentligt, bara i egna tester enligt egna uppgifter? :confused:

WillyPe

FD HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
2029
Medlemskap
2023

Behöver verkligen seriösa forskare hålla sig med en egen hemsida för att göra reklam för sina framsteg? Knappast. De redovisar och demonstrerar sina resultat inför andra seriösa forskare och låter dem ta del av allt så de kan utföra egna forskningar och återskapa försöken själva.

Det verkar vara rent bondfångeri i syfte att tjäna pengar.

I

Ixeofors

Guest

Det är inte hans egna hemsida den är startad och drivs av svenskar, så det är nog inte hans egna initiativ.

Och vad är det negativa med att sprida information om denna möjliga framtids teknologi? Det är bra att den stora massan får veta vad som händer och inte bara forskarna.

Tjäna pengar vill ju alla, så det ser jag inga konstigheter i. Och så är ju tanken att en enhet ska bli billig som sagt.
Värmepumpsindustrin är väl isåfall bodfångeri det med.

Senast redigerad av en moderator:
Toppen