• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

eCall Övervakning .

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
:cool: Tjena på er alla jag satt och tittade på TV programet Agenda om att EU har bestämt att 2009 ska alla ny bilar vara utrustade med ett övervakningssystem, som ger den en egen identitet, så att vid till exempel en olycka kan man se var bilen befinner sig. GM, Volvo , Vägverket vill ha det, så det kanske bara är en tidsfråga innan man kan smyga iväg med bilen, för en oplanerad resa till Pressbyrån för att köpa en tidning och en chokladbit. Man kan kanske köpa ett konto utdrag en gång i månaden så man ser vart bilen har varit? om man nu är i behov av det. Jag kan tänka mig att försäkringsbolaget är intresserad av all information man kan få av eCall som systemet heter, det påstogs att det fanns tillägstjänster att koppla till om man ville, ( tror jag det) operatören kunde tala om var bilen var , hur varmt det var i bilen , batteristatus, mm.
Det vore kul att höra er åsikt omdet här
Tjinge Ling Hasse P.

F

F.d. 4879

Guest
Sv: eCall Övervakning .

Jag har redan en storebror som bor inte så långt ifrån mej, behöver inte en till som bor i hanskfacket.. Vi närmar oss mer och mer det totala övervakningssamhället. Snart blir det nog ett räkneverk på sänggaveln för nöjesskatt...

Toppen