• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

EBL ?

elsaotage

FD HBK Medlem
Kommun
Sävsjö
HBK-Nr
11703
Medlemskap
2023
Hej, jag är nybliven husbilsägare.
Läser ofta om elproblem och man pratar då om EBL.
Min HB är en Fiat Ducato 2012, bodelsbatteriet är placerat under passagerarsätet. Baktill finns en panel med säkringar. Är det EBL eller är EBL någon sorts laddare och i så fall var sitter den? I bodelen finns en panel där jag kan se laddningstillståndet på bobatteri och startbatteri samt vattennivå i färsk och gråvattentankar. Kan det vara EBL:n ?

Per & Carina

HBP Admin
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2025
Sv: EBL ?

Det är en låda dit det går en massa kablar, även 230 Volt eftersom det är en laddare inbyggd i den. Kan den sitta under den andra stolen? Vad är det för märke o modell på husbilsbygget? Hel-, halvintegrerad eller alkovbil?

elsaotage

FD HBK Medlem
Kommun
Sävsjö
HBK-Nr
11703
Medlemskap
2023
Sv: EBL ?

Oj vad många bra svar man tackar.
Min HB är en halvintegrerad Elnagh T531 årsmodell 2013. Byggd på Fiat Ducato chassi.

Såg bilden på EBL och antar nu att den sitter under passagerarstolen tillsammans med bodelsbatteriet. Där finns också en panel med en massa säkringar.
Jag får väl försöka lyfta av stolen o kolla, funderar på att montera solcell.

Tack alla för bra svar o tips.
Tage:)

Toppen