• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Elsystem Ebl?

Bergodh

HBK Medlem
Inlägg
410
Kommun
Skövde
HBK-Nr
1055
Medlemskap
2024
Undrar om någon vet?
Fick tillbaka vår husbil efter en garantireparation
Det var ett relä i EBL en som byttes kunde före det byttes inte koppla bort 12 volten med knapp på manöverenhetet över dörren.
Nu när vi får tillbaka bilen har vi inget lyse över köket eller i duschen, inte heller någon ström i 12 v uttaget till tv alla säkringar är hela
Kan det vara ebl en som spökar?
Någon som har något bra förslag?
Mvh
P-O
 

Tommy N

HBK Medlem
Inlägg
503
Kommun
Mönsterås
HBK-Nr
25990
Medlemskap
2027
Undrar om någon vet?
Fick tillbaka vår husbil efter en garantireparation
Det var ett relä i EBL en som byttes kunde före det byttes inte koppla bort 12 volten med knapp på manöverenhetet över dörren.
Nu när vi får tillbaka bilen har vi inget lyse över köket eller i duschen, inte heller någon ström i 12 v uttaget till tv alla säkringar är hela
Kan det vara ebl en som spökar?
Någon som har något bra förslag?
Mvh
P-O
Det får väl bli verkstaden igen, för de har väl inte gjort sitt jobb färdigt tycker jag.
Tommy
 

skalman52

FD HBK Medlem
Inlägg
4.818
Kommun
Täby
HBK-Nr
25289
Medlemskap
2021
Kan vara någon kontakt som inte har blivit ordentligt itryckt om det trots allt inte är en säkring (mäta dom är säkrast).

Men jag tycker nog också att du skall kontakta verkstan. De borde kontrollera sådant innan de lämnar tillbaka bilen. Speciellt när de har "mekat" med EBL.

MVH
Hans
 

Bergodh

HBK Medlem
Inlägg
410
Kommun
Skövde
HBK-Nr
1055
Medlemskap
2024
Hittade en lös kabel som att stiftet av dömma skall sitta i ebl en någonstans den går till översta säkringen [av 4). Som sitter brevid ebl en som är en Schaudt ebl 99.
någon som vet var den ska sitta eller vad den kan gå till?
( den är en brun kabel som gårr till en 10 amp säkring
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.733
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
I falköping har varit hos william på Stenstorps husvagnsservice men ville inte ta i det utan hänvisade till där jag köpt den p.g.a. Att det var garanti på det kvar

Synd, dom är ju duktiga, ring din verkstad och be dom godkänna att Stenstorp hjälper dej, du kan ju kanske fråga om dom står för resekostnaden för att komma till dom annars? ;)
 

Tommy N

HBK Medlem
Inlägg
503
Kommun
Mönsterås
HBK-Nr
25990
Medlemskap
2027
Hittade en lös kabel som att stiftet av dömma skall sitta i ebl en någonstans den går till översta säkringen [av 4). Som sitter brevid ebl en som är en Schaudt ebl 99.
någon som vet var den ska sitta eller vad den kan gå till?
( den är en brun kabel som gårr till en 10 amp säkring
Utan att veta i din situation skulle jag prova med att stoppa i den där ser ut att ha varit. Lycka till hör med verkstaden först
 
Toppen