• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

EasyGo+ Österrike

Michael S

HBK Medlem
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
NB Flair 6000 kg.
Vår bil hamnade i en tomrum när det gäller dokumenterad emissionsklassning för att kunna styrka Euro 4.

Jag kunde inte (lätt och smidigt) få tag på denna dokumentation, transportstyrelsen har inget, och det står inte på Reg beviset.

Jag skrec så här till Bobizz, utfärdaren av EasyGo+:

Det går inte att intyga Eu avgasklass för min bil enligt skriftligt svar från Trafikverket.
Trafikverket har inte CoC dokument för min bil.
Går det inte att lägga min bil i klass 0-III för högsta avgift?
Den kan ju inte hamna i någon sämre klass även med ett CoC intyg.

Vad jag förstår, behövs inget intyg för att komma i emisionsklass 0 till III.
Se paragraf 5:5 i detta dokument;
MAUTORDNUNG FÜR DIE AUTOBAHNEN UND SCHNELLSTRASSEN ÖSTERREICHS

Fick precis ett mail där det bekräftas att vår bil hamnar i Euro III och således får ett EasyGo+ knutet till sig.

Kan vara bra att veta för er som inte har enkel tillgång till annars nödvändiga intyg om emissionsklass.

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: EasyGo+ Österrike

NB Flair 6000 kg.
Vår bil hamnade i en tomrum när det gäller dokumenterad emissionsklassning för att kunna styrka Euro 4.

Jag kunde inte (lätt och smidigt) få tag på denna dokumentation, transportstyrelsen har inget, och det står inte på Reg beviset.

Jag skrec så här till Bobizz, utfärdaren av EasyGo+:

Fick precis ett mail där det bekräftas att vår bil hamnar i Euro III och således får ett EasyGo+ knutet till sig.

Kan vara bra att veta för er som inte har enkel tillgång till annars nödvändiga intyg om emissionsklass.

Innebär det då Michael att ni får en högre kostnad än vi med vår Euro 5?
Eller jag tänker fel??

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Micael Flair på Iveco før 2006 var Euro 3, etter 2006 Euro 4. Just 2003 er problem, begge deler fantes. 6 tonn og MB var Euro 3 eller dårligere for de aller eldste. Iveco eller N-B burde kunne skaffe dokumentasjon basert på VIN nummer og motornummer, men om det vil lønne seg er en annen sak.

Michael S

HBK Medlem
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026

Ja det blir dyrare, ca två kronor milen mer om jag minns rätt. (20 VS 22 kr milen)
Det vill säga, helt försumbart.

smålänningen

HBK Medlem
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2025

Ja det blir dyrare, ca två kronor milen mer om jag minns rätt. (20 VS 22 kr milen)
Det vill säga, helt försumbart.

3 axlar? I så fall är kostnaden dagtid:
EURO V och EEV 0,27587/km
EURO 0 till III 0,31269/km

2 axlar dagtid:
EURO V och EEV 0,19660/km
EURO 0 till III 0,22290/km

Av någon anledning något dyrare nattetid :confused:
GO Box for HGV and bus

smålänningen

HBK Medlem
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2025

Michael, är det ok om jag citerar ditt inlägg i Kroatiengruppens facebookgrupp? Många som haft det problemet.

PC300

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
13358
Medlemskap
2024

Tack!
Då ska jag mejla dem mitt coc- intyg, så kanske det blir rätt från början. :wub:

Toppen