• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

E6an Norge

K

Kurt & Birgitta

Guest
Är det många betalstationer mellan Trondheim o Narvik och hur är vägen.Är det bättre att åka till Ösersund oh ta 45an och sen E10an över Kiruna? MVH. Kurt.

'

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: E6an Norge

Även om det finns några betalstationer kostar de ingen förmögenhet.
Jag åkte Svinesund - Andöya (mest E6) för några veckor sedan och summan blev en dryg hundralapp (svensk).

K

Kurt & Birgitta

Guest

Tack för svaret.Om vägen är bra måste det vara mycket närmare.mvh Kurt

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Der er ingen bomstasjoner på E6 nord for Steinkjer. Det er en mellom Trondhjem og Steinkjer.

Sørfra på E6 er det Svinesund, Moss, Oslo og mellom Gardemoen og Hamar (3 i dag blir 2 til når veien er ferdig)

I Trondhjem er det bompenger med variabel takst på flere målepunkt.

Informasjon om de aller fleste bomstasjoner i Norge AutoPASS

Har du brobizz fra Öresundsbroen så sett den på plass og kjør, ser ut til at en får rabatt på alle norske bomstasjoner med denne og det er enklere registrering enn for norske brikker.

Senast ändrad:

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Andres jeg får ikke antallet ditt til å stemme:
Svinesund, Moss, Oslo og 4 til før Hamar er allerede 7 pluss noen i og rundt Trondhjem burde gitt deg omlag 10 passeringer om du holdt deg til E6.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jag gjorde en liten omväg förbi Oslo och kom fram vid Eidsvoll.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Der forsvant lett 3 muligens 5 bompasseringer. Om du tok av fra E6 ved Mosseporten og kjørte over Elvestad og fortsattelangs Glomma og Vorma så klarte du å bli kvitt 5, selv om det er lett å komme inn på E6 før siste bompassering før Minnesund om du ikke kjører på østsiden av Vorma.

Toppen