• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

E-postkonton från Telia till gmail via Spray

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Eftersom Telia alltid var dyrast på allting så lämnade jag det bolaget med min väl inkörda epostadress. Efter div. krångel med andra bolag med mer eller mindre väl fungerande epostsystem så fixade jag till slut ett konto hos Spray via Outlook express som fungerade någorlunda tillfredsställande ett par år tills de plötsligt ville ha betalt för att jag skulle slippa deras närmast outhärdliga reklam och kändistjafs. Nu har jag haft gmail ett tag och det har fungerat hyfsat men idag försvann min inkörda adress bara för att jag fixade en alternativ epostadress hos dom. Giv mig styrka! Jag har suttit i timmar med att försöka aktivera multiinloggning men nu ger jag upp och önskar detta bolag åt ett håll där pepparn växer!

Hur gör ni andra för att slippa hålla på med ständiga inloggningar och alla de satans verktyg vissa bolag skapar för att trakassera sin kunder. Jag minns den ljuva tiden för länge sedan när jag hade Outlook express och allt fungerade glimrande utan några som helst exter!

Mycket upprörd Jappe

F

F.d. 8036

Guest
Sv: E-postkonton från Telia till gmail via Spray

Ibland får det kosta lite extra.

Outlook med Telia - krånglar aldrig, i alla fall inte för mig.
Och det går säkert lika bra med Express om man inte vill ha
Outlookens övriga funkionalitet.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Har du lagt Gmail-kontot i Windows LiveMail?

PS! Menar du på datorn eller på din Android?

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jag funderar på att göra min dator Googlefri! Det är inte första gången detta bolag krånglar! Deras "support" är ju rena skämtet! Frågan är om det finns bra ersättare!

Jappe

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Nej Jappe, nu överdriver du!

Lägg båda dina gmail-konton under LiveMail med IMAP-server. Jag antar att du minns lösenorden.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Så här:

mail1.jpgmail2.jpg

PS! För att lägga upp dina gmailkonton på din Android behöver du bara veta kontots namn och lösenord.

Senast ändrad:

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026

Hej Jappe

Jag tror du har otur.

Jag har 4 gmail konton som jag kan logga in och ur med. Jag använder kalendrar och google maps som är kopplade till de olika kontona.

Jag har även migrerat över min ordinarie e-post till gmail utan problem och kommer åt det via web inloggning och pop från alla datorer och Android.

Prova via webmailen och logga in.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Lägg inte kontona på POP-server utan IMAP!

S

StorDansk

Guest

Gratis kostar också Jappe!
Iform av tid och irritation,
många inhemska webhotell
kan erbjuda dig en eller flera
email-adresser för endast en
spottstyver, du betalar 3md
eller ett år i förskott, och kan
leva ett bekymmersfritt husbilsliv.

Du kan sedan läsa dina mail via
Live Mail, Outlook, Outlook Express
eller vad du föredrar, var som helst
i den stora vida världen.
Lycka till!
:msn_wink:

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Under över alla under! Jag hittade till slut en adress där jag kunde nå Gmail-teamet som dom kallar sig och fick ivägsänt ett par arga mail där jag tydligt förklarade vad jag ansåg om deras metoder! Efter några minuter var ordningen återställd! Någon ursäkt fick jag inte men det hade jag inte heller räknat med! Fy bubblan vad jag saknar gamla hederliga Outlook express!

Ska man verkligen behöva engagera sig i Telia igen för att slippa alla egendomliga och onödiga och fjompiga tillägg i epostprogrammen?

Mindre upprörd Jappe

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Ska man verkligen behöva engagera sig i Telia igen för att slippa alla egendomliga och onödiga och fjompiga tillägg i epostprogrammen?
Mindre upprörd Jappe

Nej, stanna du hos Google, det är enklast!

Vi undrar dock vad det var som gick fel?

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jag flyttade några viktiga mail från inkorgen till en undermapp till Arbete men dom kommer jag inte åt! Dom finns kvar någonstans dock. Det upptäckte jag när kollade hantera etiketter! Frågan är hur jag ska kunna läsa dom!

Dom gubbarna som har hittat på alla egendomliga beteckningar, som etiketter och konversationer m.fl. märkliga uttryck som finns i den här världen, borde se sig om efter andra jobb, tycker jag. Förmodligen är deras chefer inte särskilt kunniga i det svenska språket för då hade väl dessa "ordbajsare" fått sparken för länge sedan!

Fortfarande upprörd Jappe

Toppen