• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

e-postadress

Lasse-125

HBK Medlem
Kommun
Trosa
HBK-Nr
125
Medlemskap
2024
Jag har köpt ny dator. Hur lägger man upp ett e-postkonto? har ett i min gamla dator.
Har glömt hur man gör.Finns det någon som kan förklara på ett enkelt sätt hur man gör
skulle jag vara väldigt tacksam.MvhLasse:)

V-backen

FD HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: e-postadress

Vi använder Googles "Gmail" och tycker att det klart bättre än att vara beroende av och bunden till en viss operatör. Dessutom kan vi enkelt komma åt våra mail från vilken dator som helst.
V-backen :wink:

F

F.d. 29752

Guest

Gå in på Din operatörs hemsida. Där brukar finnas automatiska konfigurationer. Mailen brukar man kunna hämta från vilken dator som helst oberoende vilken operatör man har.

Lycka till
Pehr

petterssonbj

HBK Medlem
Kommun
Tibro
HBK-Nr
5111
Medlemskap
2025

Tycker att den www baserade G-mailen funkar alldeles utmärkt
En sak jag misslyckas med är när jag ska skicka en bild till från telefonen ( android )
till min hemdator där jag har en annan e adress det kommer aldrig med någon bild
Har jag någon felinställning ? Någon som vet :confused:

P-zon

I

Ice-Man

Guest

Nu vet jag inte vilket e-postprogram du kör, men i Outlook Express som numera ersatts av Windows Live Mail kan man på den gamla datorn gå in under menyn "verktyg" och där välja "konton". Klicka på ditt konto och sedan på knappen "exportera", då skapas en .iaf-fil på valfri plats (t.ex. ett USB-minne).
På den nya datorn gör du motsvarande ovan fast knappen "importera" istället och letar upp filen där du lagt den.
På detta sätt följer dina kontoinställningar samt lösenord med till den nya datorn.
Vill du ha över din gamla mail så kan man göra motsvarande import fast under menyn "arkiv" (exportera resp. importera).

Senast redigerad av en moderator:

Lasse-125

HBK Medlem
Kommun
Trosa
HBK-Nr
125
Medlemskap
2024

TACK! Anders från knarrevik För tipset om G-mail. Jag tror att jag trots mina usla kunskaper klarade av både installera Gmail och importera mina gamla adresser och kontakter från gamla datorn.Besked kommer när importen är klar.
Mvh.Lasse:)

F

F.d. 4220

Guest

Det finns sådana attacker mot alla stora e-postleverantörer, banker och företag som Paypal.

Grundregeln är att aldrig använda länkar i mail för att logga in på skyddade sidor.
Och att veta att INGET företag ber användaren om inloggningsuppgifter och lösenord. Vare sig i mail eller telefon. (På Nordeas hemsida varnas för att folk ringer upp och säger sig behöva dessa uppgifter).

Personligen tycker jag att Gmail är överlägsen, då spam endast i undantagsfall hamnar i inkorgen.

//Stefan

Toppen