• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dystert ute

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Idag var det verkligen mörkt o dystert ute o regnigt. Hade jag nu bestämt att åka en sväng med husbilen idag ,då hade jag faktiskt backat ur.Fy vad tråkigt ,då är det bättre med ngr minusgrader eller vad tycker ni?/susanne

F

F.d. 3753

Guest
Sv: Dystert ute

Njaea, vet inte riktigt.
Klart att det är trevligare när solen skiner men hade det varit minusgrader i natt så hade det blivit snöskottning idag och det är inge kul.
Sen är det detta med vinterdäck, vi har inga, men när det nu inte är vinterväglag så kan vi dra iväg med husbilen över helgen vilket vi annars inte kunnat. Detta blir nog sista turen innan vi ställer in.

F

F.d. 839

Guest

Kenth,

Det låter som ni ska på en begravning !!! Om ca 21 dagar så går vi den rätta årstiden till mötes, dagarna blir längre igen och vi har något att se framemot .. so shape up ;).

Hoss oss spö regnar det med en temp av 7°C, ska idag till Holland och avhämta beställda möbler och imorgon en sväng ner till Frankrike inhandla dricks vatten och ett par pava vin, ja så är den helgen förbi.

F

F.d. 20262

Guest

1. Vad gör det att det är dystert ute?
  2. Det är ju fredag och en härlig helg
  3. att se fram emot.:D :D :D
  4. Vädret i Umeå -3,5 grader och vitt på backen!
  5. Hälsningar Kicki:music-icon: :music-icon: :music-icon:

F

F.d. 839

Guest

Kicki,
Rena sommaren för att vara Umeå den här årstiden;)

F

F.d. 24280

Guest

Tack,inga minus grader för min del.Alltid bättre men plusgrader trots lite grådaskigt väder.Man kan gå (och går)utte då utan att vara rädd för att halka och bryta ben.Så tack och lov så har vi här i Motala trakten sköna 7-8 grader varmt,lite disigt men vad gör det:) :)

F

F.d. 3581

Guest

Javisst, dystert här i Kungsbacka oxå.
Men just nu 7.1 varmt så allt är inte dystert. Mindre el till bergvärmepumpen och mindre pengar till det Finska elbolaget och de välmående direktörerna. Igår sken faktiskt solen, och små odjur svärmade i luften - såg ut som knott. Jag ler när jag tittar på elmätaren.
Fick en ny mätare installerad igår - en som skall skicka dagligen mätarställningen via Telenors nät. Men, ingen täckning i källaren så detta skall bli intressant. Elkillen nämnde nåt om att det måste monteras en antenn på taket. Jomenvisst, det går bra men det kommer att kosta hyra för en antennplats......

Funderar nu på att tvätta husbilen i vårvädret - bara kanske, för det är förbenat tråkigt.
Alternativet är att sitta ute med hundarna o dricka glögg.

Mvh
Dag

F

F.d. 839

Guest

Hundvakten,

Det sistnämnde låter ju jätte bra men ska vara utan hunden. Var på IKEA imorse och köpt Svensk Julglögg, ska bli gott tills kvällen då tanten kommer hem från kneget.

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021

Här är det dimma ända ner till backen och junioren o jag som hade tänkt att titta på en jas uppvisning kl 13,00 i samband med att dreamhack öppnas.Vi får väl se hur molnen ser ut då, här är det verkligen lågt i tak.:(

F

F.d. 3581

Guest

Belgien,

kom just på att det inte är nån mening med att tvätta bilen dels pga av att den snart blir smutsig igen - dels pga av att den skall återlämnas till ADRIA i Januari.
Alltså tvingas jag välja alternativ två.
Livet är hårt ibland...

DS

F

F.d. 839

Guest

DS,

Du det är samma här, hade en enorm energy imorse att tvätta bort dom svarta ränderna på husbilen men den energy avtog ganska snabbt. Det har slutat regna men nu har min energy tagit slut.

Ser fram emot kvällen då vi ska ha olika sorters sill, gravad lax med hovmästarsås, efteråt huvudrätten (vet ej vad set ska bli det är hemligt stämplad) med dryck, flamberad glass med jordgubbar som efterrätt och sedan bara njuta framför den öppna brasan med något ... Tusan vad livet är hård;). Undrar vad dom fattiga gör idag :) ?

Senast redigerad av en moderator:

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021

Lite ljus i mörkret såg ett Jas i från Brunstorp när det flög över Elmia hörde det också när de kopplade in ebk,n

Åke o Wania 65

HBK Medlem
Kommun
Leksand
HBK-Nr
65
Medlemskap
2026

Vi har två dm snö, härligt! :)

Det knarrar så skönt under skorna när vi går på våra skogspromenader. Hundarna älskar också snön fast dom nästan försvinner under den.

Är det inte härligt med alla olika årstider som vi har i vårt land, det tycker i alla fall vi. Utan vintern så skulle det inte vara så underbart när våren kommer....

Wania och Åke

IMGP1600.JPG

F

F.d. 24280

Guest

Trodde att jordbruks sesöngen var över för den här gången,men tydligen inte när dom fortfarande använder jordfräsen:) :) :)

Carina

HBK Valberedning Sammankallande
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
6
Medlemskap
2026

Jag hann inte med att upptäcka det gråa vädret igår. :wideeyed:
Åkte vid 17.00-tiden till Julgalan 07 i Nacka Strand, med julmiddag och vilken show :swoon:

allt regn var som bortblåst. Hade bästa platserna framme vid scenen, och att se och höra dessa artister görs bäst live. JULGALAN 07
Carina :D

Toppen