• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Dyrt med långa ekipage på High Chaparral!

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Jag vill bara berätta för er som inte vet att det kostar ganska mycket extra att bo på High Chaparralls camping om man har ett längre ekipage än 8 meter.
Detta blev vi varse i måndags, vi var två familjer som skulle bo två nätter på campingen. Min kompis, som har husvagn ringde och bokade två platser för en dryg månad sedan. När hon bokade så frågade damen hon pratade med hur långa våra ekipage var. Vår husbil var ju 9 meter, och kompisen fick bara veta att vi skulle få en lite större plats, inget annat. När vi sedan anlände fick vi en kalldusch, vår plats kostade 500kr/dygn. Vi hade ju redan bestämt, så det var inget att bråka om, men 1000kr för dessa två nätter plus ungefär 1000kr för inträdet är rätt mycket pengar. Så ni som har husbil eller husvagn över 8 meter, bara så ni vet så är det bra mycket dyrare än under 8 meter, tror det är 300kr/dygn annars. För övrigt så var själva nöjesparken ganska fin, dock är jag föga imponerad av campingen, och den var i mitt tycke definitivt inte värd det priset.
För oss som barnfamilj så var faktiskt smärtgränden passerad. Ska vi besöka parken någon mer gång, så blir det fricamping någonstans i närheten.

/Ludde

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Dyrt med långa ekipage på High Chaparral!

På Grännas ställplats alldeles intill campingen fick t.o.m. bussarna plats, kanske något att ta efter?

bild-747133.JPG

På Gränna ställplats är avgiften 140 kr inkl. el, vatten, tömning och toa, på campingen kostade det 200 för ett litet tält utan el men då ingick förstås dusch.

Det var inte många husbilar på campingen, de som fanns där var antingen barnfamiljer eller hde kört fel.

Senast ändrad:

Peter Lindblom

HBK Medlem
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2026

Hoppas du fick en privat plats med egen toa+dusch (det hade vi i Frankrike för dom pengarna, oavsett längd) ;)

Bild 1 är våran plats, platsen till vänster kom Forsmyr till några dagar senare, gott om plats.

Peter :)

Bilagor

• 2013-06-19-0638.jpg
    2013-06-19-0638.jpg
    1,9 MB · Visningar: 12
  • 2013-06-26-0722.jpg
    2013-06-26-0722.jpg
    1,6 MB · Visningar: 7
Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Nej, priserna i Frankrike och Tyskland är inte att tänka på och inget bröd på morgonen heller!

Jag tycker dock att Grännas ställplats är OK för att vara i Sverige.

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Hoppas du fick en privat plats med egen toa+dusch (det hade vi i Frankrike för dom pengarna, oavsett längd) ;)

Haha, nä knappast....hade varit så hade jag nog inte reagerat negativt på priset. Just nu står vi mitt i centrala Stockholm för 210kr/dygn, dusch, toa och tömning/vattenpåfyllning. Helt OK med tanke på läget.

Fam Pettsson

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
4573
Medlemskap
2025

Inte nog med priset så är
det en SCR camping. Vi brukar vara med på
Husbilsdagarna på High Chapparall då det
är ett helt annat pris.

Fam Pettsson

laval

HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
1195
Medlemskap
2026

Här direkt vid Rhen kostar det 18eur för 9m husbil med 2vuxna.Fantastisk utsikt direkt vid floden med pråmtrafiken.
//Lars

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    116,6 KB · Visningar: 13

Forsmyr

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
7520
Medlemskap
2025

Bild 1 är våran plats, platsen till vänster kom Forsmyr till några dagar senare, gott om plats.

Peter, du glömde att vi även har egen diskmaskin på varje plats! ;)

WalsanJ

HBK Medlem
Kommun
Uppvidinge
HBK-Nr
3204
Medlemskap
2024

:)Det förstår vi att ni gör nästa gång. Inte vettigt med dessa campingpriser!
1000,00 sv.kr. för att stå två dygn på en camping!! Sen dessutom entréavgift!!
Även för fordon som är kortare , 500,00 sv, kr. Fantasipriser! Skulle aldrig stå på en
sådan plats.
Tycker också vi, som är pensinonärer i dag.

Toppen