• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dyraste gasolfyllning/LPG i Sverige?

Kenneth&Birgitta

HBK Medlem
Inlägg
247
Kommun
Boden
HBK-Nr
676
Medlemskap
2025
På väg mot Öland såg jag en skylt om LPG vid Mönsterås, Timmernabbens karamellfabrik. Så bra tänkte jag, då kan jag kompletteringsfylla min tankbara flaska. Infarten var väl skyltad på flera ställen så det gick inte att köra fel.

Gick bara i 6 liter(3kg), fick en liten lapp att gå till kassan med. Döm om min förvåning när mannen bakom disken begär 120:- !!
Normalpris 9-10:-/l dvs dubbla priset!

Han säger "jaaa vi måste ju tjäna något på det här, vi gör ju egentligen bara godis", så därför har de infört en "startavg på 120:-".
Detta utan att på något sätt upplysa om det vare sig vid tankhuset, tex med en skylt, eller vid kassan.

Då jag efterfrågade någon slags skyltning blir svaret att de inte kan sätta upp en massa skyltar om det ena och det andra. Jag tolkar det som om det gäller att fånga in så många som möjligt i garnet.

Då jag nämner att detta måste jag förmedla på HBK forumet får jag svaret "ja gör det för vi har haft så mycket problem och tjat om det här fast alla vet det".

Då jag slutligen ger mig och vill betala och tar fram kortet då kommer kortläsaren fram ur ett dolt fack i disken. Då får jag kommentaren att "du vet ju om det här med startavgift då du vet att det går att med betala med kort fast det inte står någonstans, men vi vill ju ha kontanter" ??? :confused:

Fick dessutom inget kvitto??? :cool:

Vad gäller merkostnaden för mig så är det en skitsak men någon mer olämlig anställd, ev företagare, har jag aldrig träffat på trots att jag själv är inom handeln!

Kontentan är alltså att om ni måste tanka gas där, far aldrig in med halvtomma behållare och ha helst kontanter för undvika gliringar för att du betalar med kort.

Har fyllt gas på flertalet ställen både i Sverige och i övriga EU och aldrig någonstans utsatts för någon s k "startavgift". Någon annan som sett till något liknande?

Aldrig mer Timmernabben
Kenneth
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.685
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Dyraste gasolfyllning/LPG i Sverige?

Oavsett om du betalar kontant eller med kort måste säljaren erbjuda dej kvittot.
Om inte gör denna säljare stora fel.
Om du betalar med kort vill man VÄl kolla av räkningen efter köpet.
Enligt eu lagen måste säljaren erbjuda kvittot.
HaDe Hasse
 
I

Iveco 35

Guest
Sv: Dyraste gasolfyllning/LPG i Sverige?

I viss mån kan jag förstå honom, arbetskostnaden är ju lika om du fyller en tom flaska eller en som nästan är full. Men han skulle ju givetvis ha skylltat upp om startavgiften.
 
F

F.d. 50195

Guest
Sv: Dyraste gasolfyllning/LPG i Sverige?

Jag var inne i helgen och fyllde på en PC10 för 210kr, ok för priset, men tycker att killen som fyllde på och sen tog betalt i kassan borde gå en charmkurs, han var klart otrevlig och spydig framför allt mot min fru och jag hörde att han vägrade att ta betalkort under 100kr för en annan kund.
 
F

F.d. 52919

Guest
Sv: Dyraste gasolfyllning/LPG i Sverige?

Konstigt! Vi har tankat där flera gånger det har aldrig varit några problem, vi fick till och med smakprova på chokladgodiset innan vi köpte nåt till barnbarna!
"Morfar"
 
F

F.d. 3136

Guest
Sv: Dyraste gasolfyllning/LPG i Sverige?

450 spänn för P10 byte på OK Stockholm. Vadå fyllning? Sysslar någon med sådant? Verkar riskabelt för vederbörande som ska göra jobbet (fast antagligen inte), men okay, halva priset mot bytet på OK! Ska till Frankrike. Hur få till en (fylla) där?
 

Kenneth&Birgitta

HBK Medlem
Inlägg
247
Kommun
Boden
HBK-Nr
676
Medlemskap
2025
Sv: Dyraste gasolfyllning/LPG i Sverige?

Jag var inne i helgen och fyllde på en PC10 för 210kr, ok för priset, men tycker att killen som fyllde på och sen tog betalt i kassan borde gå en charmkurs, han var klart otrevlig och spydig framför allt mot min fru och jag hörde att han vägrade att ta betalkort under 100kr för en annan kund.

Måste vara samma felplacerade person som jag råkade ut för.
Kenneth
 
I

Iveco 35

Guest
Sv: Dyraste gasolfyllning/LPG i Sverige?

Även om han inte är någon charmknutte så tankar jag hellre för 21kr kilot än ger 450kr för ett byte på macken. Har förövrigt aldrig blivit dåligt bemött.
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.790
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: Dyraste gasolfyllning/LPG i Sverige?

Hej Kenneth&Birgitta!
Hej "killar" eller?
Som jag ser det så lönar det sej att åka & "fylla flaskorna (var man än
bor), i antingen Åhus eller Höllviken nere vid Skanör, trevligt bemötande på båda ställena, & då har jag inte nämnt priset!!!!
Mvh.






Måste vara samma felplacerade person som jag råkade ut för.
Kenneth
 
Toppen