• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dyrare att besöka Båstad med husbilen i sommar

Stefan51

HBK Medlem
Inlägg
1.960
Kommun
Falköping
HBK-Nr
13501
Medlemskap
2024
husbilar Klass 11 skall betala avgift . Min gamla husbil är lastbil registrerad då behöver jag inte betala ?
Om jag skulle åka till Båstad .
 
F

f.d. 53452

Guest
Fler parkeringar avgiftsbeläggs och tiden för avgift utökas, något som man motiverar med att man vill skapa ökad rotation på de centrala husbilsparkeringarna.


Tommy
Båstad är "sommartrångt" och faktiskt inte så mycket att se eller göra för oss husbilsfolk. Finns många små smultronställen i närheten som är mycket trevligare att besöka.
Själv föredrar jag Kullahalvöns sevärdheter.
Vill man njuta så har vi alternativ i form av Ställplats Persköp, Bananpankakan och faktiskt Båstad camping.
 

Jontes

HBK Medlem
Inlägg
68
Kommun
Staffanstorp
HBK-Nr
30002
Medlemskap
2024
Båstad är "sommartrångt" och faktiskt inte så mycket att se eller göra för oss husbilsfolk. Finns många små smultronställen i närheten som är mycket trevligare att besöka.
Själv föredrar jag Kullahalvöns sevärdheter.
Vill man njuta så har vi alternativ i form av Ställplats Persköp, Bananpankakan och faktiskt Båstad camping.

Jag håller med, finns trevligare platser att åka till under högsäsong än Båstad. Jag röstar med fötterna (hjulen). Om jag inte känner mig välkommen på en plats rullar jag vidare. Trivs jag på en plats ser jag till att äta, handla och tanka för att stötta orten som har välkomnat mig. :)
 

Zlatko Schneberger

FD HBK Medlem
Inlägg
2.373
Kommun
Motala
HBK-Nr
31119
Medlemskap
2022
Jag håller med, finns trevligare platser att åka till under högsäsong än Båstad. Jag röstar med fötterna (hjulen). Om jag inte känner mig välkommen på en plats rullar jag vidare. Trivs jag på en plats ser jag till att äta, handla och tanka för att stötta orten som har välkomnat mig. :)
Visst finns det trevligare platser ex alla söder om Danmark tycker jag :D
 

Zlatko Schneberger

FD HBK Medlem
Inlägg
2.373
Kommun
Motala
HBK-Nr
31119
Medlemskap
2022
Att de inför avgift på parkeringar gör väl inte Båstad mindre trevligt på något sätt alls egentligen, bara lite dyrare att besöka och de som inte är beredda att betal åker kanske någon annanstans. Så jag ser inte att dessa avgifter gör Båstad mindre trevligt på något sätt alls.
Det är det jag menar är inte beredd för det,man är ju närmast till sin plånbok i alla fall jag :D
 
Toppen