• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Dyr parkering Elmia

S

Sören-6830

Guest
Kom igår kväll vid 19-tiden.
Ordentlig som man är letades en parkeringsarbetare upp och avgiften 120:- betalades.
Idag på morgonen knackade det på dörren och då ville man ha 120:- igen. Det visade sig då att den igår kväll inköpta biljetten endast gällde till kl 22, alltså 120:- för tre timmar.
Kan vara bra att komma ihåg till nästa år.

F

F.d. 52908

Guest
Sv: Dyr parkering Elmia

Råkade ut för samma sak för några år sedan, dessutom tidigt väckt på morgonen. Jag trodde p-vakten från CC skojade, men inte, man lär sig!!
sören

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040

Hej, om man kommer redan på Tidagen så blir man hänvisad att köpa P-biljett i automaten för sex kronor i timmen fram till 22:00. om man kommer före 22:00 på onsdagen så kostar några timmar 120:- ......................mmmmm. Kan det vara vinsten de lever på :rolleyes:.

JANKRO.

golddigger

HBK Medlem
Kommun
Ydre
HBK-Nr
1851
Medlemskap
2026

Där har vi förklaringen på att parkeringen vid köpcentret A6 hade så många kunder med husbil i onsdags.Gratis övernattning.
Jag bruker stå 1 km från Elmia vid bostadsområdet med husbilen och cykler till mässan.

S

Stilia

Guest

Och vad ger det för signaler ? Vi ska inte parkera i villa- och bostadsområden. Sedan kan vi föra en diskussion om prisbildningen på Elmia och på det sätt betalningar handlägga.Vi själva var utsatta för vansinnet i morse. Vi var klädda och hade intagandet av frukost kvar. Cirka 15 minuter. Kostade 120 kronor. Punkt och slut. Order hade givits och de kunde inte lita på att vi åkte iväg. Så det kan bli när man inte litar på oss "gamlingar" som varit med och byggt upp deras verksamhet.

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm

Vi står ca 50% i villaområde. (Själva, inte i klump)

Man går in på Hittas karta, växlar till satellit och kollar ett par tre platser med stora villaparkeringar. Ofta finns det plats.

F

F.d. 29841

Guest

Hej
Vi var där på Onsdagens vippvisning 120 Kr för 3 h.Men det åt man för inne på mässan
hos HB:leverantörerna, så det gick jänt upp.
/Vidhem

golddigger

HBK Medlem
Kommun
Ydre
HBK-Nr
1851
Medlemskap
2026

Och vad ger det för signaler ? Vi ska inte parkera i villa- och bostadsområden. Sedan kan vi föra en diskussion om prisbildningen på Elmia och på det sätt betalningar handlägga.Vi själva var utsatta för vansinnet i morse. Vi var klädda och hade intagandet av frukost kvar. Cirka 15 minuter. Kostade 120 kronor. Punkt och slut. Order hade givits och de kunde inte lita på att vi åkte iväg. Så det kan bli när man inte litar på oss "gamlingar" som varit med och byggt upp deras verksamhet.

Med parkering avser jag parkering.Inte markis bord ,solstolar och grill.

F

F.d. 30228

Guest

Shuttle bussen var definitivt det som irriterade mest. En gång i halvtimmen...
Vi väntade på bussen utanför mässan efter chaufförens lunch. Bussen stod där. Chauffören kom, vi gjorde oss redo tillsammans med ca 15 passagerare att stiga ombord. Men icke,,
Bussen gick utan oss för att tydligen börja sitt pass på parkeringen. Snopna resenärer fick vänta ytterligare en halv timma till. Vilken service.!!!
Elmia skärp er!

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Bedre i Lillestrøm på den norske messen. Mellom bobilparkeringen og messehallen går det hele dagen veteranbusser hvert 15. min uten pause, er det stor pågang setter de inn flere busser så på starten av dagen står bussene i kø og går med en gang de er fulle. Men det er nesten en mils veg mellom parkeringen og messehallene. En hall ved parkeringen benyttes til danselokale og festlokale for bobilparkeringen. Pris inkludert gjennomgangsbillett omtrent som for område 1 på Elmia.

B

Birger&Monica

Guest

Hej! Jag kom fredag kl 1100 Då sade vakten att det var slutsålt för att åka in på området.Man kunde parkera nästan nere i Huskvarna. Men då fick man inte komma in på kvällen Jag vände skutan hemåt Ingen mer mässa för mig Tack.:mh3:

Rolf och Monica

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
5639
Medlemskap
2025

Kom igår kväll vid 19-tiden.
Ordentlig som man är letades en parkeringsarbetare upp och avgiften 120:- betalades.
Idag på morgonen knackade det på dörren och då ville man ha 120:- igen. Det visade sig då att den igår kväll inköpta biljetten endast gällde till kl 22, alltså 120:- för tre timmar.
Kan vara bra att komma ihåg till nästa år.

Jag skickade detta till kommunen. Läs svaret jag fick idag:

Jönköpings kommun Hej Monica ! Vi har nu varit i kontakt med Tekniska kontoret och enligt dom så stängde mässan redan kl.18:00. Att du fått betala 120:- då och även samma summa dagen efter låter konstigt. Det du kan göra är att kontakta Tekniska kontoret, parkering och förklara vad som hänt. En fördel är om du har kvar dina p-biljetter du fick när du betalade. Mvh Maria, Kommunvägledare, Kontaktcenter

Toppen