• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Duschgolv (tips?)

Per och Agnetha

FD HBK Medlem
Inlägg
212
Kommun
Håbo
HBK-Nr
9517
Medlemskap
2023
Sv: Duschgolv (tips?)

Vi fick med trägolv i vår Eriba Car 697 när vi köpte den ny 2011. Årsmodell 2010. Mvh. Per o Agnetha
 
F

F.d. 53192

Guest
Sv: Duschgolv (tips?)

Mycket nöjda. Skall snart (5/4) hämta ut den ur idet igen.
Problemet jag har haft är att jag fick byta framfjädrar i höstas för de gick i botten med mycket otrevliga följder. Det skakade våldsamt när man svängde med den. Men nu är den fin igen. Kan se hela framhjulen nu, det kunde man inte förut då den var så låg. Den 11/4 skall jag först ställa framvagnen, sedan besiktiga , och sist men inte minst kolla fukt och gasol, så den dan är fulltecknad. Men sen är den klar för nya äventyr.
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Duschgolv (tips?)

Vi har en sådan mjuk matta i "bubbelgummi" som är perforerad så vattnet rinner emellan och skulle man tappa schampoflaskan så blir det ju lite mer utspridning på ytan som träffas.
Det är en 2005:a och vi anvnder våran dusch.
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Duschgolv (tips?)

Vi har en sådan mjuk matta i "bubbelgummi" som är perforerad så vattnet rinner emellan och skulle man tappa schampoflaskan så blir det ju lite mer utspridning på ytan som träffas.
Det är en 2005:a och vi anvnder våran dusch.

Har du någon bild på denna matta? Hur tjock är den?
Det krävs ju god dränering även på undersidan för att det skall fungera i en duschkabin.

aake
 
F

F.d. 2621

Guest
Sv: Duschgolv (tips?)

Vi har en sådan mjuk matta i "bubbelgummi" som är perforerad så vattnet rinner emellan och skulle man tappa schampoflaskan så blir det ju lite mer utspridning på ytan som träffas.
Det är en 2005:a och vi anvnder våran dusch.

Visst, Bengt-Åke, om din matta är tjock nog och verkligen gjord av "gummi" och inte av mjukgjord PVC och om du inte har så tunga och stora shampoflaskor (!), så är det säkert ett bra alternativ.

För att avgöra vilket material det är, kan man klippa tunna remsor och se hur de brinner. PVC är självslocknande och sotar inte så mycket som gummi när detta gärna brinner vidare.
 
Toppen