• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Dusch väggar

Marianne och Lars

FD HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1832
Medlemskap
2022
Hej,våra glasdörrar till vår dusch hemma har fått kalk ränder som är svåra att få bort, finns någon av alla medlemmar som har ett bra tips.

Tack på förhand hälsar Marianne och Lars

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025
Sv: Dusch väggar

Här i Skåne har vi gott om kalk i vattnet och ett ständigt krig mot kalkfläckar. Jag tycker att CilitBang har ett effektivt motmedel i deras kalkborttagare. Jag sprayar på, väntar ett kort ögonblick och borstar därefter med en diskborste varefter allt sköljes bort (och nya kalkfläckar börjar byggas upp :oops: ).

Ann-Sofie & Lennart

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
644
Medlemskap
2025

Hej
Precis som Michael använder jag Cilit Bang men därefter polerar jag in Rain Off eller något liknade medel som gör att vattendropparna inte stannar kvar och bildar nya kalkavlagringar. Har även hört att man kan använda hårdvax med samma resultat.
Hälsningar
Lennart

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025

Köpte Cillit Bang för den goda reklamens skull men vågar inte använda det på
mina duschväggar beroende på att på flaskan står det att medlet inte får användas på aluminium. Konstigt med reklam för duschväggar då i princip alla har en stomme av aluminium.

bennyja

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
9229
Medlemskap
2024

Utspädd ättika och några droppar diskmedel i sprayflaska går minst lika bra!
Alltid något man har hemma!

Kan bara hålla med.:)

Ättika är väldigt effektivt om man fått kalkavlagringar i vattenkokare, kastruller o dyl
också.

F

F.d. 53197

Guest

Ättika, Yes och vatten funkar rätt bra, och är miljövänligt. Jag brukar kladda på blandningen med en trasa (man kan också använda sprayflaska), låta verka en stund, och sedan torka/gnugga med en svamp.
Det luktar inte så gott, så gör det inte precis innan ni ska ha gäster...

F

F.d. 29862

Guest

Hej!
Använd ättika lagom utspädd prova med 25 %-ig lösning om det inte går öka!
Vi sågs för några år sedan i Tor la Sal. Lycka till!
lach

Toppen