• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Duocomfort

Bengt 48

HBK Medlem
Inlägg
7
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
13316
Medlemskap
2024
Till er alla som har duocomfort monterat i era bilar, det gäller bilar äldre än 2013
Nu ska jag berätta vad som hände för 3 veckor sedan, vi fri campade och skulle laga mat och som vanligt så satte jag på varmvattnet på vår aldepanna, den startade för att nästan omgående stanna och så började kylskåpet att blinka, O.K. ingen gas, så jag kollade flaskan och där var det mycket gas, så jag tryckte in knappen på reduceringsventilen ,sedan provade jag igen, pannan startade och slocknade, ut och tryckte in knappen igen, kylskåpet startade, sedan tände jag en platta på spisen, det fungerade,tände ytterligare en platta det gick också men när jag tände den 3dje då slocknade alltihopa.
Då förstod jag att det kom för lite gas.

När vi kom hem så tog jag bort Duocomforten och kopplade slangen direkt på reduceringsventilen och då fungerade allt som det skulle.
När jag tog ut Duocomforten och vände på den så ran det säkert en halv deciliter olja, nu är det så att går inte att reparera, så det blev till att leta efter en ny, men det fanns att hitta, den hade utgått

Efter flera timmars letande så hittade jag en firma i Tyskland som hade 19 st nya på lager till halva priset av vad dom har kostat i Sverige.
Jag blev väldigt glad och beställde 2 stycken + 2 st. Filter.
Hade jag inte hittat det här så hade jag blivit tvungen att köpa alltihopa nytt till kostnad av ca 4.000:- (ny doukontoll CS. 2 st. Filter) + ombyggnad då den nya doukontollen inte passade så till sist hade kanske blivit en kostnad på 5 -6 tusen.
 

Bilagor

  • 20190817_131841.jpg
    20190817_131841.jpg
    626,9 KB · Visningar: 89
W

Weckman

Guest
Sitter filter monterat original på dom idag eller kanske monteras i verkstaden innan leverans på mina senaste iaf. Har för mig att även Dometic ställer krav på filter till sina kylskåp idag.
 
Toppen