• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

DuoC problem

Belar

FD HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
1945
Medlemskap
2023
När vi ska åka iväg för första gången i år så får vi ingen gasol ur flaskorna. Båda flaskorna är fulla, slangbrottsventilerna intryckta och fjärrbrytaren i köket lyser grönt. Efter varje påslag av brytaren kommer det lite gas som brinner i ett par sekunder. Efter lite av- och påslag (motion) av fjärrbrytaren fungerar det plötsligt och spisen tänder som den ska.
Gör ett nytt försök lite senare och proceduren upprepas med samma resultat. Vid påslag av fjärrbrytaren klickar det till, som ett relä som drar, men det följs varje gång av ett nytt lite dovare klick som om det "släpper igen".
Lämnar det med brytaren i "off" över natten. Följande dag när jag provar så fungerar det direkt efter att jag slagit på brytaren igen, men efter att man stängt spisen så går det inte att tända igen. Men lämnar man brytaren avslagen en tid funkar det nästa gång man ska tända.
Just nu lever vi med denna funktion som är ok för spisen men inte för kylskåpet som nu får gå på el. Så något måste göras - det lutar ju åt att "reläet" eller vad det är i fjärrbrytaren krånglar. Har någon råkat ut för detta?

Pelle&Lena

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: DuoC problem

Har du tryckt in båda ventilerna (slangen) och den lilla gröna på DuoC?

Håll ventilen på slangen intryckt och tryck in ventilen på DuoC och håll så ett tag tills det blivit tryck in i bilen, men du kanske har gjort så redan.

/Pelle

Toppen