• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dumma inlägg....

F

F.d. 24435

Guest
...snart dax att diskutera världshavens betydelse för sjöfarten!!!
Börjar bli lite "konstiga" inlägg på detta forum. Vore det inte en välgärning om man/vi kunde försöka hålla oss till ämnestrådarna som kan vara relevanta för en husbilsklubb!?!?

petterssonbj

HBK Medlem
Kommun
Tibro
HBK-Nr
5111
Medlemskap
2025
Sv: Dumma inlägg....

Immeln

Förstår din ironi i rubriken men vem ska bedöma om det är konstiga och dumma
inlägg tycker du.
Kan ju bara vara hon/han som sitter bakom tangenterna precis så det fungerar
Man behöver ju inta läsa och kommentera allt
Tittar man på antal lästa inlägg på olika trådar får man ju en fingervisning vad som är av intresse
Inte är det mina inlägg om husbilstoan precis.

Godmorgon
P-zon från ställplats trädgården :rolleyes:

F

F.d. 24435

Guest

Kanske stack jag ut hakan för långt men ibland behöver vi kanske leta efter något specifikt ämne/husbilsrelaterat problem. Om t e x allt som inte var direkt relaterat till husbil fanns under t e x "under markisen" hade man, jag, kanske haft lättare att finna det som söks. Jag tycker också av denna anledning att rubrikerna i våra inlägg många gånger kunde vara mer tydligare så man slapp leta igenom jättemånga inlägg för att finna det man söker.
I övrigt har jag inga negativa synpunkter på forumet, tycker atmosfären är hyfsat bra, hyfsat högt i tak. Man får vad man ger.
Personligen använder jag forumet en hel del för att reda ut problem och räta ut frågetecken kring min hb(har en äldre bil med allt vad detta innebär).
Ha det gott därute i cyberrymden!

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025

Trådskaparen skrev själv det jag tänke skriva. Allt " nonsens" hör hemma under rubriken under markisen. Läsarna kan själv välja vilka trådar de vill följa.

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

Ingen skulle bli gladare än vi i HBK Web om ämnesspecifika trådar hamnade under respektive ämne. Då skulle vi besparas mycket jobb med att flytta trådar.

Gör så här när du vill starta en ny tråd:
  1. Fundera över vad den skall handla om
  2. Välj lämpligt ämnesforum från spalten till höger på förstasidan
  3. Klicka på knappen Nytt ämne
  4. Skriv en rubrik som beskriver din frågeställning
  5. Skriv ditt inlgg och lägg in eventuella bilder
  6. Klicka gärna på knappen Förhandsgranska inlägg innan du skickar svaret
  7. Korrigera eventuella felaktigheter
  8. Klicka på knappen Skicka svar
Ta gärna en extra funderare över punkt 4. För att få snabbast möjliga svar är det viktigt att du skriver en beskrivande rubrik.

Har du problem med exempelvis brummande vattenpump så lär du få betydligt fler svar och snabbare svar om det står "Vattenpumpen brummar men pumpar som vanligt" och lägger denna under ämneskategori Vatten och avlopp än om frågan ligger i ämneskategorin Under Markisen med rubriken "fråga".

Många som har ett bra svar eller tips på hur pumpen kan bli tystare hoppar kanske över ämnet om det bara står "fråga". Det trillar trots allt in väldigt många inlägg och det tar en stund att läsa allt nytt. Därför är det inte ovanligt att en hel del ämnen hoppas över.

Toppen