• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ducato -08

mikjan

HBK Medlem
Kommun
Ludvika
HBK-Nr
11311
Medlemskap
2025
Hej
Någon som vet vad det är för fel när man tappar matning till höger bakljus vid fuktig väderlek och sedan kommer tillbaka vid fint väder kommer och går

F

F.d. 50064

Guest
Sv: Ducato -08

Hej
Du skriver det själv fukt.
Plocka ner ,gör rent, kolla anslutningar & lamphållare ,lite fukt ut drivande spray ,kolla kablar så att dom inte är skadade eller klämda.
Lycka till

F

F.d. 2621

Guest

Välkänt problem. Man kan ju bli galen för mindre!

Efter att ha bytt positioner mellan vä och hö, köpt nya lampor, kollat säkringar mm mm så pillade jag på kontaktblecken inne i de gråa socklarna och det tycktes till slut ha löst problemen.

Men fukt och vatten har definitivt en viss betydelse. Ge inte upp!

mikjan

HBK Medlem
Kommun
Ludvika
HBK-Nr
11311
Medlemskap
2025

Ja att det är fukt förstår jag men varför försvinner spänningen ur kablarna och när man slår av och på lyset kommer det tillbaka ibland

F

F.d. 24443

Guest

Kolla kontaktstyckena på ramförlängningen baktill under bilen. Sitter nästan alltid på högerrambalk, på insidan så att säga. Lycka till!

Toppen