• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Dubbla namn

F

F.d. 29954

Guest
Sv: Dubbla namn

Frågan är intressant. För paret som det gäller. Men vi kan ju gissa?
Det finns ju två sidor av myntet, om inte det parvisa synkroniseringen är 100%. Om det är det, så blir det ännu intressantare, jag menar vart tog individerna vägen?

Jag föreslog ett dubbelnamn för min fru ang. detta forum, men hon blånekade. Aldrig i livet som du går på! Då skulle ju folk tro att jag står bakom dina åsikter..

I vårt fall beror det på "skamkänslan". En del personer tror att det finns någon central kommite som håller reda på allt och delar stilpoäng vilka sedan i livets slut sammanräknas och det slutliga statuspoängen faststälts. Det i sin tur avgör vart man hamnar. Sedan finns det sådana som jag som vill hamna där det är mest intressant och oförutsägbart. Inte har jag ont av värme heller. Man behöver knappt några poäng alls...

Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
826
Medlemskap
2026

Vårt namn på forumet är Anne-Louise & Johnny. Detta tog vi eftersom vi ville visa att vi är två personer som är medlemmar och åker i samma bil. Även vår avatar visar två personer, Anne-Louise o Johnny. Tycker att det är bra att stå med namn och bild. Lättare när man träffar andra medlemmar och ska säga vem man är o forumnamn som stämmer överens med namnen.
För det mesta är det jag, Anne-Louise som är på forumet och svarar. Ibland skriver jag under med mitt namn om nu inte Johnny skulle tycka att mitt svar är ok för honom också.

Chippen

HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2029

Frågan är intressant. För paret som det gäller. Men vi kan ju gissa?
Det finns ju två sidor av myntet, om inte det parvisa synkroniseringen är 100%. Om det är det, så blir det ännu intressantare, jag menar vart tog individerna vägen?

Jag föreslog ett dubbelnamn för min fru ang. detta forum, men hon blånekade. Aldrig i livet som du går på! Då skulle ju folk tro att jag står bakom dina åsikter..

I vårt fall beror det på "skamkänslan". En del personer tror att det finns någon central kommite som håller reda på allt och delar stilpoäng vilka sedan i livets slut sammanräknas och det slutliga statuspoängen faststälts. Det i sin tur avgör vart man hamnar. Sedan finns det sådana som jag som vill hamna där det är mest intressant och oförutsägbart. Inte har jag ont av värme heller. Man behöver knappt några poäng alls...

Jag trodde ni hade dubbelnamn, BigSpender.:)
Big = Herrn
Spender = Frun

:)

F

F.d. 29954

Guest

Jag trodde ni hade dubbelnamn, BigSpender.:)
Big = Herrn
Spender = Frun

:)

Very funny - på riktigt - men det är en egenskapsnamn, i detta fall motsatsen.

Undrar dock över parens "totala synkronisering" då det finns en del med dubbel signaturer som har likheter med mårddjuren, åtminstone en av dem. De vrider och bänder meningar, bokstäver och läser mellan rader med sina grumlade linser, allt för att hitta något att vantolka. Samtidigt försöker de framhäva sina ädla drag, solidaritet med de svaga och den moraliska majoriteten. Riktigt rörande. Och nu talar jag inte om gallan som slungas mot mig, utan mot andra i forumet. Vissa förklarar detta som en "formsvacka", men det förklarar inte den kollektiva dumheten där flera annars vettiga signaturer har den goda smaken att tacka för sådana inlägg...

(Nu menar jag inte Chippens skämt, och medföljande tacken, för skämtet var bra, och jag önskar att tackare i detta fall fattade poängen, men misstänker att några av dem fattade det inte utan tackar för attacken som de ser det..)

Zero

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
3061
Medlemskap
2022

Jag tycker det känns rejälare i en klubb där man kanske träffas att uppträda med sitt namn och att underteckna inlägget. Det förekommer kritiska inlägg i HBK:s forum av personer som uppträder under pseudonym där det inte framgår om det är man eller kvinna och även inlägg som inte är undertecknade alls.
Hur kul är det?:confused:
Åke

F

F.d. 29954

Guest

Tja, det är ju Knarrevik som tar upp saken "under markisen" och där skall man ju ventilera allt möjligt. Åke & Gertie kan jag hålla med om, men vill man ha pseudonym och det är tillåtet, så varför inte? Kanske inte lika seriöst under pseudonym, men det kan finnas många anledningar att ha pseudonym istället för sitt riktiga namn.

Fortfarande undrar jag över signaturer som tackar för person påhopp. Kan inte någon förklara för mig hur man tänker där, samtidigt som man är mån om en "trevlig anda" på forumet? Jag får inte det att gå ihop...

hansyngve0319

FD HBK Medlem
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
18108
Medlemskap
2021

Ja inte är det trevligt med påhopp, men helt anonyma är man inte då det går att klicka på användarnamnet ovanför avataren så får man reda på lite om medlemmen i fråga, men ärligt talat är detta ämne så mycket att lägga energi på...
Ha det bra och ut i solen :wideeyed:

Pelle&Lena

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026

Tja, det är ju Knarrevik som tar upp saken "under markisen" och där skall man ju ventilera allt möjligt. Åke & Gertie kan jag hålla med om, men vill man ha pseudonym och det är tillåtet, så varför inte? Kanske inte lika seriöst under pseudonym, men det kan finnas många anledningar att ha pseudonym istället för sitt riktiga namn.

Fortfarande undrar jag över signaturer som tackar för person påhopp. Kan inte någon förklara för mig hur man tänker där, samtidigt som man är mån om en "trevlig anda" på forumet? Jag får inte det att gå ihop...

Tacket kan vara om det är svar på tal och vederbörande inte vill skriva svar själv då någon kanske redan gjort det.

Lättare att bara tacka då.

/Pelle

Zero

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
3061
Medlemskap
2022

För ett antal år sedan diskuterades namnskyltar på bilarna och många hade sina namn på bilarna, visade det sig. Skulle det inte se lite konstigt ut om man hade sin pseudonym på husbilen? eller har man sitt/sina namn på husbilen men en pseudonym på forumet? Vilket är mest praktiskt vid träffar?
Åke

Toppen