• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dubbla inlägg!

turbin

HBK Medlem
Inlägg
2.686
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
10155
Medlemskap
2025
Undrar om jag gör nåt fel när jag skickar iväg ett ”svar” i en tråd! Det blir dubbla svar av någon anledning. Det har hänt 3 gånger nu för mig!
:msn_cry:
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Undrar om jag gör nåt fel när jag skickar iväg ett ”svar” i en tråd! Det blir dubbla svar av någon anledning. Det har hänt 3 gånger nu för mig!
:msn_cry:
Jag klickade en gång på Svara i ditt inlägg. Efter /QUOTE skriver jag sedan detta. Och klickar sedan på "Skicka svar".
Gör du så också?
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Jag har alltid undrat varför många skickar dubbla inlägg, så blev det likadant för mej idag?
Provar med ditt inlägg också Lasse - först klicka på Svara i ditt inlägg (kommer ju upp i skrivrutan för nytt inlägg då). Skriver allt detta, och klickar sedan på knappen Skicka svar. Bara en gång förstås.
 
F

F.d. 4220

Guest
Det finns en sparafunktion som gör att man kan börja skriva på ett svar och sedan lämna sidan, kanske kolla något på en annan sida och sedan komma tillbaka för att fortsätta. Nu, när man kommit tillbaka, så finns texten kvar i rutan.
Men en bieffekt av detta är att det man skrivit ibland ligger kvar i redigeringsrutan upp till 1-2 sekunder.
Det är tillräckligt länge för att man skall se den och instinktivt tänka att ’Skicka svar’ inte tog och trycka skicka igen.
Jag har nästan gjort just det.
Om det är så de som gjort dubbelinlägg gjort kan jag inte säga säkert, men då jag gjort det har kanske andra också.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Har endel problem med fantomklikk på min clickpad, det har ført til endel merkelige saker. Og min kone har samme problem på sin PC, og mer frekvent for henne. Vi har begge også endel manglende klikk - kan det være disse dom dukker opp etter en tid? Dette kan føre til situasjoner som den STACT beskriver.
 
F

F.d. 4220

Guest
Knappen "Skicka svar" skall ha en funktion som skall hjälpa emot dubbelpostningar.
Verkar som att det blivit så i alla fall.

Vi har under veckan gjort en del kalibreringar, så förhoppningsvis är det löst.
Och om antal dubbelposter sjunker framöver så vet vi. Om inte får vi prova med nya åtgärder.
 
Toppen