• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Dubbelmöte

Pensionär

HBK Medlem
Kommun
Österåker
HBK-Nr
3142
Medlemskap
2025
Ett roligt sammanträffande som hände oss i sommras.
Stannade till i Insjön för att besöka Classe. Parkerade bredvid en annan Kabe. När vi kom åter tittade jag på plåtarna och upptäckte att vi hade näst intill samma nummer,
FZE 690 och vi har FZE 713, dessutom var det samma modell WL. Med i stort samma utrustning. Förmodligen registrerade i med någora dagars mellanrum. Det blev en bild, tyvär träffade vi inte ägarna till 690. Det hade varit trevligt.
Peter

Bilagor

• FZE 713 och FZE 690.jpg
    FZE 713 och FZE 690.jpg
    356,6 KB · Visningar: 17
F

F.d. 10627

Guest
Sv: Dubbelmöte

Du skulle kanske tänka på att dom kanske inte vill bli uthängda med sitt regnummer.

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025

Tycker inte att det är någon som är uthängd, detta är väl mera en kul grej med två husbilar med nästan lika regnr.
Hur gör du själv om du fastnar på bild... det finns massor med webbkameror, Hitta.se med sina gatubilder osv. //Tommy

F

F.d. 52943

Guest

Jag tror att bilimportörer/handlare som registrerar många bilar på en gång kan/kunde få nummer i följd. Har sett flera exempel. Hade en grön Mondeo för något 10-tal år sedan. En identisk bil med numret efter såg vi då och då på samma vägar i Götet. Har oxå sett flera (åtminstone 2) olika Focus med nummer som var mycket näraliggande - om än inte direkt i följd - med den Focus vi köpte efter Mondeon.

Toppen