• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dubbelglas

Sanddammaren

HBK Medlem
Inlägg
874
Kommun
Varberg
HBK-Nr
172
Medlemskap
2024
Hej! Äntligen kan vi se ut genom våra sidorutor. Efter att ha bytt högra sidorutor på Hymer firma i Tyskland för fyra år sedan som immade igen på två år och övriga sidorutor också läckt in fukt har vi i dag fått fixat problemet hos Skogsnäs Glas i Emmaboda. Vi är supernöjda. Skickliga hantverkare.

Hälsningar Sanddammaren
 

Credo763

HBK Intresserad
Inlägg
48
Kommun
Norge
Hei vi har også problemer med punkterte sideruter på vår concorde,
Jeg lurer på om dere skiftet ruter hos skogsnes glas eller om de reparerte de?
Hilsen Terje
 

Sanddammaren

HBK Medlem
Inlägg
874
Kommun
Varberg
HBK-Nr
172
Medlemskap
2024
Hej. Betydligt billigare än byte av rutor på Hymer verkstad i Tyskland och troligen bättre slutresultat.

Skogsnäs Glas
Emmaboda
070 2687230
 

Sambal

HBK Medlem
Inlägg
124
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
4891
Medlemskap
2024
Hej.
Har samma problem på min Hymer årsmodell 2015.
På min bil är det på höger sida öppningsbart genom att skjuta den främre halvan av rutan.
Jag är lite nyfiken på hur dom gjorde?
Plockade dom ur kassetten och limmade om dom gamla rutorna eller bytte dom glas?

Hälsningar Sambal
 

Sanddammaren

HBK Medlem
Inlägg
874
Kommun
Varberg
HBK-Nr
172
Medlemskap
2024
Dom limmade om gamla rutorna.
Rutan har bytts tidigare i Tyskland med läckage efter ett par år så jag avstod från att göra nytt byte
 

Claes 105

HBK Medlem
Inlägg
1.009
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
105
Medlemskap
2024
Tack Clas106 för tipset på Skogsnäs Glas.

Hälsningar Sanddammaren
Hej
Kul att du fick hjälp o verkar nöjd.
Skickliga killar, renoverade vänster fönster på vår Concorde för ca 3 år sen, och höger för ca 1 år sen, båda sidor fortfarande OK.
Kostnaden torde ligga på under halva priset jämfört med utbyte av original..
Andreas och brorsan är både skickliga,hjälpsamma o trevliga.
Kan rekomenderas
” Take care out there”

Hejs
Claes 105
 

La & Ha

HBK Medlem
Inlägg
71
Kommun
Umeå
HBK-Nr
27853
Medlemskap
2024
Hej. Vi står på skogsnäs glas och dom
håller på att limma om våra rutor på båda sidor och noga är dom noga som det ser ut & trevliga killar är dom.Bra blev det me, dit kan ni åka och få hjälp med fukt mellan rutorna
 
S

Sören-6830

Guest
Vi fick våra bytta på N+B i Polch utan kostnad när bilen var sex år.
 

A.Borg

HBK Medlem
Inlägg
1.306
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2024
Hej! Vi har också limmat om våra sidorutor hos samma firma.Dom lagar åt Veolia i Göteborg så vi passade på när dom var här.Detta är 5 år sedan och rutorna är fortfarande klara.
 

La & Ha

HBK Medlem
Inlägg
71
Kommun
Umeå
HBK-Nr
27853
Medlemskap
2024
Hej! Vi har också limmat om våra sidorutor hos samma firma.Dom lagar åt Veolia i Göteborg så vi passade på när dom var här.Detta är 5 år sedan och rutorna är fortfarande klara.
De har vi hört talas om av en del andra så vi får väl se om vi har en sån tur Haaaaadet
 

La & Ha

HBK Medlem
Inlägg
71
Kommun
Umeå
HBK-Nr
27853
Medlemskap
2024
Hej! Vi har också limmat om våra sidorutor hos samma firma.Dom lagar åt Veolia i Göteborg så vi passade på när dom var här.Detta är 5 år sedan och rutorna är fortfarande klara.
Hej Dom fixade även framrutan samtidigt som har visslat lite vid hård vind från sidan som har varigt ett bra tag som sidorutorna i går och nu när det inga visslingar längre så dom vet vad dom gör så när man ska byta vindruta så vet jag vart jag åker. Haaaaadet bra i sommar
 
Toppen