• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Droppnäsa

bengtic

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39269
Medlemskap
2025
På min förra bil klistrade jag avledare för vattnet vid framrutan, som det är på en gammal bil som gjort för att skapa problem, kan kanske ha att göra med att det inte regnar så mycket i tillverkningslandet. Vattnade ute idag det är riktigt torrt överallt. Ett par timmar senare dök ett oförutsett regn upp.

Tommy N

HBK Medlem
Kommun
Mönsterås
HBK-Nr
25990
Medlemskap
2027
Jag menar att det droppar vatten från taklisten bak och ner på plasten som bakljusen sitter i ,det låter in i bilen så man kan bli tokig , någon som har en bra lösning
Aha, jag har samma ljud när det regnar och har läst att Tumbo hade andra ändstycken till listen där bak som tog bort droppet. Dekan säkert skicka eller hör med annan återförsäljare
Tommy
Ps jag lägger en disktrasa därbak så länge. Ds

Toyota

HBK Medlem
Kommun
Osby
HBK-Nr
39286
Medlemskap
2025
På min förra bil klistrade jag avledare för vattnet vid framrutan, som det är på en gammal bil som gjort för att skapa problem, kan kanske ha att göra med att det inte regnar så mycket i tillverkningslandet. Vattnade ute idag det är riktigt torrt överallt. Ett par timmar senare dök ett oförutsett regn upp.

Årsnederbörd norra Italien cirka 770 mm och årsnederbörd för Sverige 500-800 mm mest i väster.

NotaBene

HBK Medlem
Kommun
Sala
HBK-Nr
33242
Medlemskap
2025
Hade samma på min tidigare bil. Ritade upp och 3D-printade en liten list som leder ut vattnet utanför kofångaren. Den fästes i ändarna på kedjelisten/skåran på aluminiumprofilen vid bakstammen.

Toppen