• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Drivmedelsrabatt

freddin

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
23453
Medlemskap
2025
Hej

Jag är nybliven husbisägare o ny medlem i Husbilsklubben.
Vet inte om detta är rätt forum men jag var ute o åkte i helgen och mötte många husbelsåkare på vägarna.
Det slog det mig att vi är ca 14 000 medlemmar. Visserligen kanske
inte alla äger en husbil. Men hur som helst motsvar vi i klubben ett
oerhhört stort åkeri med alla bilar vi tillsamans äger.
Detta faktum borde vi i klubben kunna utnyttja till att förhandla fram en ordentlig drivmedelsrabatt hos något eller några bolag. Jag har försökt hitta något om det men hittar inget bra ang drivmedelsrabatt på husbilsklubbens hemsida.

Är det en fråga för styrelsen att driva? Hur ser ni på detta?
Väl mött på vägarna i sommar::)

I

Iveco 35

Guest
Sv: Drivmedelsrabatt

Till höger på sidan under förmåner o rabatter.
Olle.

Bennsan

FD HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021

10-25 öre i rabatt har de flesta bolagen om man har deras kort, kanske någon har lite mer. Det blir ju försumbara summor på en husbil som kanske går uppåt 500-1000mil på året. Rabatten skule lbehöva vara en 50-öring för att det skulle vara något. Detta tror jag blir svårt att få men det vet man ju inte förrän man har provat. Bensinbolagen har monopol & det ser dom till att förvalta väl.

Lite OT.
Jag har ett Volvo-kort som enl. Volvo ger 10 öre i rabatt. Sanningen är ju den att dom ligger 10 öre över dom etablerade tapparna på orten. Summan av kardemumman blir att Volvo-kortets ägare har ingen rabatt utan man får samma pris på dom andra tapparna. Det spelar då ingen roll var man tankar.

Bennie

Chippen

HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2029

50öre har vi på TRE dieseldrivna småbilar.:confused:

Skulle gissa på att ganska många skulle byta bolag för 50-99 öre per liter.
För att lyckas dra igång en prispress måste man förmodligen välja ett litet bolag första året, vilket det nu skulle vara!! Sen gäller det att många tankar där!

Sen kan man pressa dom större drakarna på bättre rabatt, man vill ju ändå ha en etablerad station.
Som det är nu är inget bolag speciellt intresserad av att förhandla, kunden kan ju redan tillhöra en av deras trogna kunder så varför ska dom chansa.

E

Ericsson c52

Guest

Hej hur går man tillväga för att få ett åfa kort med klubbens rabatt

F

F.d. 29609

Guest

fråga gäller detta pris både på bemannade och obemannade stationer för hos caravan club gäller bara deras pris på bemannade stationer

smålänningen

HBK Medlem
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2025

Priset gäller både på bemannade och obemannade stationer. Tidigare gällde priset bara på Såifa mackar, men om jag läst rätt så ska det gälla på alla Preem numera.

Toppen