• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Driva ac med inverter

F

F.d. 25463

Guest
Funderar på att installera en freshjet 1700.
Förbrukning kylning 620w
Värme 800w
Skulle vilja driva den under färd med inverter.
Jag har ca 320 amp bodelsbatterier o 180w solpaneler.
Någon som har några råd?
Mvh Pelle

Per & Carina

HBP Admin
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2025
Sv: Driva ac med inverter

Jag har kört våran i Italien ibland för att stötta AC-på motorn när vi har passagerare med. Har en Dometic B 2600 + SinePower MSI 1312 1300W. Har 3x95Ah batterier. solcell på 110w och en Nasa 2 förbrukningsdator som klarar 200A. Den visar att jag tar ca 50-60 A från batterierna när bilen är igång och motorns AC är på och ca 95-105A när motorn stängs av. Ska testa lite noggrannare vid tillfälle. Har också låtit den vara på vid kortare raster när det varit riktigt varmt. På natten om vi fricampar och inte vill ha fönster öppna har vi den gärna igång med bara friskluftfläkten som inte tar så mycket ström. Då får vi friskluft och det fläktar skönt när den är riktad mot sängen.

F

F.d. 28264

Guest
Sv: Driva ac med inverter

Hej, jag har en Freshjet 1700 som jag kan köra under färd, det möjliggörs genom att ha installerat ett DC-Kit 3 (Dometic), sedan har jag även en lite större generator installerad på bilen (180 A).

OM jag förstod killen som monterade det hela så var det "no no" när det gällde att driva Värmen (800w) under färd.
Ciao
/Roma

Toppen