• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

drift

F

F.d. 55293

Guest
Hej!
Vilka husbilar har bakhjulsdrift och vilka har framhjulsdrift?
Vi har ingen elpatron i vår husbil bara gasolvärme. Rekommenderar ni att sätta in elpatron? Använder inte bilen vintertid, lite värme vår och höst använder vi för fukten.
:eek: Lena Sunesson

F

F.d. 55256

Guest
Sv: drift

Ni får en väldig massa gas för de pengar det kostar att installera elpatron. Sätt hellre in en liten kupevärmare när ni står så ni behöver lite extra värme och har tillgång till el.
Ove.G

F

F.d. 55293

Guest

Jättebra tips, håller med dig om kostnaden för patron.
Tack Sunesson

F

F.d. 1649

Guest

Hej!
Vilka husbilar har bakhjulsdrift och vilka har framhjulsdrift?
Vi har ingen elpatron i vår husbil bara gasolvärme. Rekommenderar ni att sätta in elpatron? Använder inte bilen vintertid, lite värme vår och höst använder vi för fukten.
:eek: Lena Sunesson
Hej.
Husbils tillverkarna använder många olika bilmärken så man måste gå efter bilmärke,inte husbilsmärke.Det som jag kommer på just nu är,Mercedes Iveco och
Ford Transit men som också finns som framhjulsdriven åtminstone mindre skåpbilar sen finns det vissa äldre japanare med bakhjulsbrift.
Och så MAN som stora Concorde är byggd på.
MVH Jan-E

F

F.d. 55293

Guest

Hej!
Vilket är bäst fram eller bakhjulsdriven?
Mvh Sunesson

F

F.d. 25023

Guest

Det är nog en fråga om tycke och smak...

Jag personligen har aldrig tyckt om framhjulsdrift, varken på personbilar eller husbilar. Det känns som man har mindre kontroll, det rycker i styrningen när man gasar. Man kommer inte loss i snö eller modd eller gräs, det är lätt att köra av vägen när det halt, det går rakt fram om man gasar det minsta fel osv.

Fast nu är det säkert många som säger annorlunda, men för mig får det vara bakhjulsdrift.

hälsning
jyrki

Toppen