• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Draperi mot insekter

Jenny & Micke

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
765
Medlemskap
2025
Jag ser till min förvåning att Husvagn-Svensson bara säljer lyxdraperier som är 185 cm långa.

Vår dörr är 200 cm hög.

Hur har ni andra löst detta problem?

Robert-110

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: Draperi mot insekter

Hade ett draperi där tyget är glest som ett nät. Anpassade bredd och längd till dörröppningen.
Fåll uppe för gardinspiral och där nere för blyband. Ett omtag i form av ett band skruvades i väggen för att fästa upp draperiet när det inte behövs.

F

F.d. 15719

Guest

Vi har fransdraperier som finns på t ex Åhlens eller Hemtex - dom är jättelånga!!

Nu har jag klippt av i höjd med golvet eftersom det trasslade in sig så mycket i allting - typ brandsläckaren. Och dom behöver ju inte nå ända ner till nedersta trappsteget!! :wink:

Det blir lite tjafsigt särskilt om man har barn eller djur men det är såååå snyggt!!

Och vår bil är ju ett alternativbygge i alla avseenden med udda lösningar, kanske skulle ha ett sånt pärldraperi med Mona Lisa eller Che Guevara som motiv??? :cool:

Vi var på Husvagnsbutiken igår för att få lite markistips - varför är dom så hiskeligt dyra? Tror nog att tvätthängare för strumpor och trosor och sånt (paraplymodellen med klädnypor) finns för under 30 spänn på nån alltmöjligtaffär istället!

/elisabeth

Hanno

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
108
Medlemskap
2026

Hej! Har samma problem att min dörr på Husbilen är högre än de draperier som H-Svensson säljer, men jag har hittat ett som är längre på Fiamma som heter Moskito Net Art.nummer 03508-01 det är tyngder i nerkant så det hålls på plats/mvh Nobvisen

F

F.d. 346

Guest

Jag råkade klippa av våra "fransar" men då började dom att tråda upp sig! Försökte att värma ändarna med ciggtänade men det blev kass.

Anders :):):):):):):)

F

F.d. 2702

Guest

Lite lim i ändarna kan lösa problemet om inte tändaren fixar det...

MvH

Fredrik

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 15719

Guest

Ler just nu mest åt Novisens kommentar om tyngd i nederkanten!! :D

Jag sydde nämligen in sånt blyband i fållen på underklänningen till min bröllopsklänning för att det inte skulle korva sig över akterpartiet! Det är ju baksidan man visar de stackars närvarande vid detta speciella tillfälle!! Och då måste man ju vara alldeles underbar och perfekt överallt - särskilt över baken!!

Vad gör man inte för att vara en tjusig brud även i mogen ålder! :wink:

/elisabeth

golddigger

HBK Medlem
Kommun
Ydre
HBK-Nr
1851
Medlemskap
2026

Korta av dom i motsatt ände istället.Ta bort plupperna i ändan på skenan dom sitter fast i.Då går det att ta ut dom,korta av och kör in dom i skenan .Jag insåg detta först när jag .....för sent kollade konstruktionen.Man ska lära av sina fel.Vissa lär mer än andra. Mvh Golddigger :twitcy:

Toppen