• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Dragkroksmontage!

J

Jimbo

Guest
Nu har jag monterat dit draget på min Frankia i800.

Det blev ett fast orginaldrag från AL-KO.

Inga bekymmer och mycket god passform med minimal håltagning. Det enda som tog tid var att försöka få bort bakljusrampen i ett stycke då den var limmad vid skruvarna. Gick med lite trix, 1 vajer, värmepistol och tålamod.

Är det någon som är nyfiken eller behöver tips så hjälper jag gärna till!

F

F.d. 2577

Guest
Sv: Dragkroksmontage!

Dragkrok kan vara ett intresant alternativ. Är det någon som vet om det finns så man kan montera på ett FIAT chassi? Jag menar då att förlänga orginalramen och fästa kroken i denna. Vad kan ett sådant arrangemang väga och kostaden för detta?
Leffe

F

F.d. 410

Guest

Jag har just låtit montera en krok på en Adria 690 SP med Fiat-chassi. Det är ett ganska omfattande arbete med förstärkningar av befintliga aluminiumbalkar så det blev en kostsam historia, ca 16.000:- totalt. Synd man inte hade AL-KO chassi.

J

Jimbo

Guest

Gjorde det på min gamla bil, Fiat Ducato -97.
Blev en dragkrok, specialbyggd på plats, 150 cm lång och 70 kg...!!!!!!

Byggdes av BOH Towbars i Hedemora. 12000:- monterat å klart. Alla papper i ordning bara att åka och besikta.

Kanonsnyggt jobb, pulverlackat och välbyggt!

/J

J

Jimbo

Guest

Ska man få maximal dragvikt på bilen och inte bara 1500 kg så krävs det ganska mycket.

Men det va betydligt enklare med AL-KO...typ PLUG & PLAY =)

Rusken

HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
4874
Medlemskap
2024
F

F.d. 16416

Guest

Anhängerkupplung Fahrradträger Anhängerkupplungen Dachträger Anhängerkupplungen Fahrradträger Heckträger Lastenträger Kupplungsträger Thule

her er det mye utstyr, også dragkrok.

Og selvsagt er det plug and play for fiat chassis også, akkurat det samme som for alko.

Send en henvendelse med kjørtøyets data og påbygg så finner dem det du skal ha, og gir deg en pris med frakt hjem.

:)

Köpte dragkrok där och monterade själv - i princip plugg in. Blev nästan 1/4-del av priset, som husbilsfirman ville ha för monterat och klart.
Roadglider

Toppen