Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Det får man kolla med leverantören av dragkroken, det varierar beroende på tillverkare. Sedan finns det ju fällbara eller löstagbara krokar, det är ju en möjlig men dyr lösning.Visa bilaga 233856
Kan man öppna bakdörrarna med ett släp tillkopplat?
På den bild du visar sitter kroken skruvad i de två övre av de fyra hålen. Flyttar man ner kroken blir det bättre plats. Men det räcker kanske inte alltid i alla fall. Framför allt inte om man drar husvagn med säkerhetsdrag.Visa bilaga 233856
Kan man öppna bakdörrarna med ett släp tillkopplat?
Vilken höjd sitter din dragkrokskula på?På den bild du visar sitter kroken skruvad i de två övre av de fyra hålen. Flyttar man ner kroken blir det bättre plats. Men det räcker kanske inte alltid i alla fall. Framför allt inte om man drar husvagn med säkerhetsdrag.
Min krok sitter i de nedre hålen och med enkel "handske" på släpet kan jag precis öppna dörrarna.
Perfa. Tackar. Då är det inte en omöjlighet med våra planer.Bilen står just nu inte plant så jag kan inte mäta exakt. Men "syftning" ger osäkra 42 cm från mark till kulans överkant.
Och mellan kulans överkant och dörrens nederkant är det 8 cm.
Visa bilaga 233865Visa bilaga 233866