• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dragkrok LMC Lib

F

F.d. 52920

Guest
Hej
Har sökt dragkrok till min LMC 582 Ti-06 men blivit hänvisad till
importören av LMC.Så jag ställde en prisfråga till importören i Sverige och som alltid får man först frågan "var har du köpt bilen"(privatimport)men han lovade återkomma med priset.
15081:- +monterig+frakt+besiktning säkert drygt 20000:-Låter dyrt

"Svar från importören"

Dragkrok till Lib 582 Ti som du frågade om kostar 15081:- + montering frakt till kommer på priset.

Häls
###########

Master

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
134
Medlemskap
2024
Sv: Dragkrok LMC Lib

Hej Folke

Jag har ingen uppfattning av vad en dragkrok till en husbil kostar i Sverige och om 15000 kronor är dyrt eller inte. Jag vet dock att det finns en företag i Tyskland som heter Sawiko som är stora på just dragkrokar. Enligt deras prislista så kostar krokarna från 350 euro. Det beror väl lite på vilket chassi man har ALKO eller orginalchassi.

Jag vet att de monterar på plats vid fabriken, skulle kanske löna sig att åka dit. Förena nytta med nöje.

Sawiko Fahrzeugzubehör, , , , Heckträger,Anhägekupplungen,Systeme für die Heckgarage,abklappbare Träger,Bambino,Mikro,Makro,Fero,Tonno,Pronto,Hebo,Zubehör,absenkabare Heckträger,Mikro-matic,Makro-matic,Motorradwannen,Alu-Plattformen,Schutzhüllen,Schu

Kenneth//

S

suneAl

Guest

I HEDEMORA finns ett företag som tillverkar och monterar dragkrok till HUSBILAR.
Kommer ej på företagets namn, men någon vet nog ?

Fråga där !

MVH / 571

Maja

HBK Medlem
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2024

Kan berätta att jag i våras fick en dragkrok tillverkad och monterad på min Hobby 550 FS / Fordchassi av Karossen/Björn Johanssons Karosseri AB, Fallvindsgatan 4, Karlstad. Pris lite över 3000 skr. Satte också på bakre stänkskydd så nu håller sig Maja betydligt renare. Kan rekommenderas!

På besiktningen sa de dessutom att "den där kan du hänga minst 6000 kg i", trots att jag tycker att dragkroken är både snygg och ganska smäcker. Proffsigt jobb helt enkel. Det enda jag fick göra själv var att ytlacka den.
:D

F

F.d. 52920

Guest

Tack för alla era inlägg
och suneAl
Jag skall kontakta
BOH AB
Ivarshyttevägen 7
776 23 HEDEMORA

Senast redigerad av en moderator: