• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Drabbar väl ingen av oss???

Niclas & Pia

HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
5365
Medlemskap
2024
Sv: Drabbar väl ingen av oss???

Jag har skaffat alkotester....som extra koll om jag tagit nåt dagen innan

(Litar inte 100% på denna så den skall ialla fall visa 0 innan jag kör)

//Niclas

bror.axelson

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2026

Tyvärr kan det där drabba många av oss.
Då menar jag som mötande trafikant!

Bra kampanj!

De mötande kan vi ju rimligtvis inte veta något om, bara hoppas.
Det viktigaste är att var o en kör i nyktert tillstånd, även de vi möter och har runt omkring oss i trafiken och att också tänka på promillen dagen efter.

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023

En viss skillnad Bror på säkerhetsnivåerna inom flyget. Inte klokt egentligen att vi på vägarna sitter i varsina plåtlådor och möter varandra med några meters mellanrum i höga farter. Har man flygcert måste man genomgå regelbundna läkarundersökningar och testa kunnandet bakom spakarna.

Skulle lika stränga regler tillämpas på körkort så skulle det glesna ordentligt i trafiken.

:mcride:

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Det är väl den "kontakten" jag har haft med spriten .... Våran familj blev rammade av ett rattfyllo för ca 8 år sedan .
Ett ögonblicks verk så hann jag göra en liten gir som gjorde att vi inte frontade på 90 väg (körde iofs bara i 70) och hon (elegant dam på 66 år) drog istället hela sidan på bilen från hörnet i fram till längst bak .
Det blev en del skador på bilen och en stor flisa gick ur fälgen så det blev punktering medans hon fortsatte mot nya mål .....

Jag vände dock bilen och körde i kapp henne och fick till slut stopp på henne .

Straffmässigt så var det inget att köra med 1,8 promille i kroppen , 30 dagars villkorlig dom ,indraget körkort .
Innebär med det omdömmet kör hon även utan körkort och åka in på kåken så måste dom ju ta henne igen ...

bror.axelson

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2026

Kontrast till ovanstående om dont drink and drive.
Detta verkar ju vara toppen----ingen bilkörning dagen efter bara. Borde passa mig perfekt som inte kan dansa. Magnus Uggla-jag dansar aldrig nykter.......
Vila och njuta av vinsten man säkert inte minns. :D:wink::):mad::cool:

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    69,1 KB · Visningar: 528
Senast ändrad:

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023

Vad kommer vår Bror med för snick-snack nu. Han påstår att han inte kan dansa. Jag tror inte på de. Klart han kan dansa också. Eller kan det vara så att det finns någonting han inte kan? Skulle det vara förklaringen till att han kan så otroligt mycket annat? Finns det någon summa kunnande som inte kan överskridas?

Tänk om Bror skulle vara väldigt dansant men i stället inte ha en aning om hur motordrivna farkoster fungerar. Jisses.

Tyvärr dansar jag ganska hyggligt. (sägs det).

:)

Toppen