Sv: Drönare
Har aldrig betvivlat att Du har de tillstånd som behövs,det är regelverket som styr ul flyg som är problemet.
Din pilot är nog insatt i regelverket,hör med honom.
lars
Jag fick inte svar på min fråga angående vad du skrev till mig i första svaret:
Det måste vara en skön känsla att själv kunna bestämma vilka regler som är viktiga och vilka man kan skita i,du har väl tagit ett antal hundra bilder från en trike som endel använts kommersiellt? Där finns sedan länge ett tydligt regelverk känner du till det?
Jag förtydligar vad jag undrar:
Vem syftar du på när du skriver
själv?
....Det måste vara en skön känsla att själv kunna bestämma vilka regler som är viktiga och vilka man kan skita i...
I nästa mening tilltalar du mig direkt:
...du har väl tagit ett antal hundra bilder från en trike som endel använts kommersiellt? Där finns sedan länge ett tydligt regelverk känner du till det?
I nästa inlägg svarar du:
Har aldrig betvivlat att Du har de tillstånd som behövs...
Hur kommer det sig att du först undrar om jag känner att det finns ett tydligt regelverk, när du därefter svarar du att du inte betvivlar att jag har de tillstånd som behövs?
Sen till nästa fråga, kan du precisera vad det är jag ska fråga min pilot om?
...Din pilot är nog insatt i regelverket,hör med honom...
Sen undrar jag, vad har mina flygfototillstånd att göra med vad jag har för åsikter kring skaderiskerna med flygning av drönare?
Jag uppfattade ditt första svar till mig som mycket snarstucket, men det kanske inte var så du menade?
Bäst att klargöra, man kan lätt missuppfatta varann när man inte ser varann och för ett fysiskt samtal.
Jag förutsätter att man får lov att skriva vad man har för åsikter i en debatt/tråd så länge man inte sårar eller hoppar på någon annan.
/Ludde